Welkom bij Eneco

Op dit moment zijn we druk bezig om uw overstap te regelen!

Wat gebeurt er na mijn aanmelding?

Bedenktijd

Wij bellen u om uw aanmeldgegevens te controleren. Hierna zullen we per e-mail of per post de bevestiging van uw energiecontract versturen. Hierin staat ook uw termijnbedrag vermeld. Na ontvangst van uw energiecontract heeft u 14 dagen bedenktijd.

14
Zorgeloos overstappen

In de tussentijd regelen wij uw overstap naar Eneco, daar hoeft u niets voor te doen.

Meterstanden

Na afloop van de bedenktijd ontvangt u binnen een week een bericht om je meterstanden door te geven. Behalve als u een slimme meter hebt, deze wordt automatisch uitgelezen.

Start levering

Nadat uw levering is gestart, ontvangt u de bevestiging hiervan binnen 2 tot 4 werkdagen. Uw Toon ontvangt u ongeveer zes weken nadat uw levering is gestart.

Welkom in de nieuwe wereld

Eneco HollandseWind® met windkrachtkorting

Bij Eneco levert de wind u elk jaar voordeel op. En daar hoeft u niets voor te doen. De wind doet al het werk. Hoe harder het waait, hoe hoger uw korting. Ontdek hoe het werkt.

Welkom in een schonere en slimmere wereld

Eneco verwelkomt mensen die de wereld slimmer, beter, schoner, leuker en leefbaarder maken. Groene energie, innovaties en slimme toepassingen zijn niet voor de enkeling, maar voor ons allemaal. Eneco helpt dit voor iedereen beschikbaar te maken.

Uw producten

Uw producten en voorwaarden


Uw termijnbedrag

Maandelijks betaalt u een termijnbedrag. Dit zijn de kosten van uw verwachte energieverbruik verdeeld over 12 maanden.

Meer info

Toon®

Met Toon bent u baas over uw huis. Want met deze thermostaat – en een paar slimme stekkers - bedient u alles op afstand.

Bekijk de video

Veelgestelde vragen

  • Wat gebeurt er na mijn Toon-bestelling?

    Wilt u weten wat er gebeurt nadat u Toon heeft besteld? Lees verder.

  • Hoe werkt de windkrachtkorting?

    De windkrachtkorting is een jaarlijkse korting, die u ontvangt als u kiest voor HollandseWind 1 of 3 jaar. Hoe harder het waait, hoe hoger uw korting. Zonder dat u daar iets voor hoeft te doen. De windkrachtkorting zal elk jaar opnieuw bepaald worden aan de hand van de gemiddelde windsnelheid (uitgedrukt in meter/seconde) in Nederland. Deze gemiddelde windsnelheden zijn gebaseerd op de officiële gegevens van het KNMI, meetstation De Bilt. Als tijdsperiode voor de te berekenen windkrachtkorting in een jaar, zal telkens het direct voorafgaand volledig kalenderjaar worden aangehouden. U ontvangt drie keer windkrachtkorting bij HollandseWind en AardGas 3 jaar. Bij HollandseWind en AardGas 1 jaar ontvangt u één keer windkrachtkorting.

    Voor het eerst zal de windkrachtkorting in maart 2017 worden uitgekeerd. Deze wordt berekend over het gehele kalenderjaar 2016 en wordt gestort op het door u opgegeven rekeningnummer.

  • Wanneer vergoedt Eneco de opzegboete van mijn vorige energieleverancier?

    Als u een vast contract had bij uw oude energieleverancier, kunt u een opzegboete ontvangen voor het opzeggen van uw energiecontract. Kiest u voor een energiecontract met een looptijd van minimaal drie jaar? Dan vergoeden wij deze opzegboete tot € 125 per energieproduct, het maximale bedrag dat wettelijk is vastgelegd. Eneco heeft voor dit beleid gekozen, omdat wij geloven én investeren in duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Zo streven wij ook naar een langdurige relatie met onze klanten, en investeren hier ook in.

    Op onze website kunt u het declaratieformulier boetevergoeding vinden. Vul het declaratieformulier volledig in en stuur het ons toe. Bij het veld campagnereferentie vult u ‘onbekend’ in. Vergeet niet een kopie mee te sturen van de factuur waarop de opzegboete vermeld is. Het adres staat vermeld op het formulier. U moet dus eerst zelf uw opzegboete betalen. Uiteraard wordt uw opzegboete vervolgens zo snel mogelijk vergoed. Als u het energiecontract met Eneco voor het verstrijken van de oorspronkelijke looptijd (tussentijds) beëindigt, moet u deze boetevergoeding aan Eneco terugbetalen. De opzegboete kunt u tot uiterlijk zes maanden na ingangsdatum van uw energiecontract bij Eneco declareren.
     


  • Kan ik mijn termijnbedrag onbeperkt aanpassen?

    Termijnbedragen zijn vooruitbetalingen op uw jaarnota. Verlaagt u uw termijnbedrag met meer dan 10%? Dan verhoogt u de kans op een bijbetaling en zijn de mogelijkheden voor een betalingsregeling beperkt. In Mijn Eneco of de Mijn Eneco app past u uw termijnbedrag aan.

  • Waar kan ik mijn termijnbedrag vinden?

    Uw termijnbedrag staat in de contractbevestiging die u ontvangt direct na uw aanmelding bij Eneco. Bij start levering versturen wij u ook een brief waarin het termijnbedrag vermeld staat.

Heeft u nog vragen? Neem contact op

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201 

(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten), bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. 

De afgelopen week was de wachttijd gemiddeld 2 minuten. Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen over uw termijnbedrag, de jaarnota en het doorgeven van meterstanden.

Eneco textbox

Maak kennis met de Eneco Community

Actuele servicevragen op het forum

Op het Eneco Forum kunt u uw vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Het maakt niet uit of uw vraag gaat over uw energierekening, zonnepanelen of Toon. Op het Forum helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct uw vraag aan de juiste expert via ons e-mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvangt u een bericht van ons.

Vraag stellen