Welkom bij Eneco

Op dit moment zijn we druk bezig om uw overstap te regelen!

Wat gebeurt er na mijn aanmelding?

Bedenktijd

Nadat we uw aanmeldgegevens hebben gecontroleerd zullen we per e-mail de bevestiging van uw energiecontract versturen. Hierin staat ook uw termijnbedrag vermeld. Na ontvangst van uw energiecontract heeft u 14 dagen bedenktijd.

14
Zorgeloos overstappen

In de tussentijd regelen wij uw overstap naar Eneco, daar hoeft u niets voor te doen.

Meterstanden

Na afloop van de bedenktijd ontvangt u binnen een week een bericht om uw meterstanden door te geven. Behalve als u een slimme meter heeft, deze wordt automatisch uitgelezen.

Start levering

Nadat uw levering is gestart, ontvangt u de bevestiging hiervan binnen 2 tot 4 werkdagen.

Welkom in de nieuwe wereld

Welkom in een schonere en slimmere wereld

Eneco verwelkomt mensen die de wereld slimmer, beter, schoner, leuker en leefbaarder maken. Groene energie, innovaties en slimme toepassingen zijn niet voor de enkeling, maar voor ons allemaal. Eneco helpt dit voor iedereen beschikbaar te maken.

Uw producten

Uw termijnbedrag

Maandelijks betaalt u een termijnbedrag. Dit zijn de kosten van uw verwachte energieverbruik verdeeld over 12 maanden.


Meer info

Eenmalige korting

U ontvangt als welkomstcadeau een eenmalige korting op uw jaarnota. U ontvangt de korting na 12 maanden en deze wordt verrekend op uw eerste jaarafrekening.

Veelgestelde vragen

  • Ik ben net klant geworden bij Eneco, wat kan ik verwachten?

    Fijn dat u klant bent geworden. U ontvangt van ons een contractbevestiging. Na ontvangst hiervan heeft u nog 14 dagen bedenktijd. Daarna gaat Eneco uw aanmelding administratief verwerken. Wij sturen u vervolgens een verzoek om uw meterstanden door te geven. Na een week of 4 ontvangt u automatisch een bericht met uw (nieuwe) termijnbedrag en de definitieve leverdatum. Bent u verhuisd of overgestapt van een andere leverancier? Dan loopt uw energielevering gewoon door.

  • Kan ik mijn termijnbedrag onbeperkt aanpassen?

    Termijnbedragen zijn vooruitbetalingen op uw jaarnota. Verlaagt u uw termijnbedrag met meer dan 10%? Dan verhoogt u de kans op een bijbetaling en zijn de mogelijkheden voor een betalingsregeling beperkt. In Mijn Eneco of de Mijn Eneco app past u uw termijnbedrag aan.

  • Waar kan ik mijn termijnbedrag vinden?

    Uw termijnbedrag staat in de contractbevestiging die u ontvangt direct na uw aanmelding bij Eneco. Bij start levering versturen wij u ook een brief waarin het termijnbedrag vermeld staat.

Heeft u nog vragen? Neem contact op

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201 

(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten), bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. 

De afgelopen week was de wachttijd gemiddeld 2 minuten. Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen over uw termijnbedrag, de jaarnota en het doorgeven van meterstanden.

Eneco textbox

Maak kennis met de Eneco Community

Actuele servicevragen op het forum

Op het Eneco Forum kunt u uw vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Het maakt niet uit of uw vraag gaat over uw energierekening, zonnepanelen of Toon. Op het Forum helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct uw vraag aan de juiste expert via ons e-mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvangt u een bericht van ons.

Vraag stellen