VerhuisService

  • Wij regelen alles
  • In heel Nederland
  • In 4 stappen geregeld

GEEF DOOR

Veelgestelde vragen

Over Verhuizen
  • Hoe werkt het?

    In 4 stappen heeft u uw verhuizing aan ons doorgegeven. U geeft eenvoudig op waar u gaat wonen en per wanneer u de sleutel van uw oude woning inlevert. Daarna laten we zien welke producten er beschikbaar zijn op uw nieuwe adres. Tenslotte controleert u nog uw e-mailadres en telefoonnummer.

  • Wat als ik op beide adressen energie nodig heb?

    Dat is geen enkel punt. We weten graag van zowel uw oude woning en uw nieuwe woning wanneer de sleuteloverdracht (vermoedelijk) plaatsvindt. We zorgen er dan voor dat u in beide woningen van energie gebruik kunt maken.

  • Ik weet nog niet wanneer ik de sleutel inlever van mijn oude woning.

    U kunt dat aangeven op het formulier. We stoppen dan de levering van energie op het oude adres nog niet. Later geeft u apart de sleuteldatum door van uw oude woning.

  • Wat voor gevolg heeft dit voor mijn termijnbedrag?

    Uw termijnbedrag op voor uw nieuwe adres berekenen wij aan de hand van het verbruik van de vorige bewoners. Bij de meeste verhuizingen komt dat goed uit, omdat bijvoorbeeld de verwarming van een woning niet sterk verschilt door het aantal bewoners, maar de woning grotendeels het verbruik bepaalt. Is uw gezinssamenstelling heel anders dan de vorige bewoners, dan zal uw verbruik anders zijn. Zodra u bent verhuisd, kunt u eenvoudig uw termijnbedrag aanpassen aan uw situatie.

  • De sleuteldatum van mijn nieuwe woning is nog niet bekend.

    Is de sleuteldatum nog niet helemaal zeker, dan kunt u alvast de vermoedelijke datum doorgeven dat u de sleutel krijgt. Dan kunnen wij alvast zorgen dat er tijdig geleverd kan worden in uw nieuwe woning. Verandert de datum later. Dan kunt u dat aan ons doorgeven. Denk eraan dat u een nieuwe datum doorgeeft voordat de eerder opgegeven datum is bereikt. Een datum in het verleden kunnen we helaas niet meer aanpassen.

  • Kan ik Toon® gebruiken op mijn nieuwe adres?

    Ja, meestal kunt u ook Toon in uw nieuwe woning gebruiken. Nadat u de verhuizing heeft doorgeven, krijgt u bericht van ons over de mogelijkheden van Toon in uw nieuwe woning.

  • Kan mijn cv-ketel, boiler of ander huurapparaat meeverhuizen?

    Nee, dan kan niet. Het huurapparaat hoort bij de woning en verhuist niet mee naar uw nieuwe woning. Zodra u de verhuizing doorgeeft, beëindigen we de huur op uw oude adres. Gaat u naar een woning met een huurapparaat, dan kunt u de huur van dat apparaat overnemen. Anders wordt het huurapparaat verwijderd.

  • Mijn nieuwe adres heeft andere energievoorzieningen dan mijn oude adres. Wat nu?

    Heeft u op uw nieuwe adres een product dat u nog niet had op uw oude adres? Dan krijgt u de keuze dit product van Eneco af te nemen. De producten die u had op uw oude adres, en niet leverbaar zijn op uw nieuwe adres beëindigen we automatisch nadat u de oude woning verlaat.

  • Wat doen jullie nadat ik mijn verhuizing heb doorgegeven?

    We melden uw verhuizing aan uw lokale netbeheerder. We regelen dan ook gelijk het contract met uw netbeheerder, dat ervoor zorgt dat u gebruik mag maken van het stroom- en gasnetwerk. Vlak voor de sleuteloverdracht ontvangt u een verzoek om meterstanden door te geven. Daarna maken we voor uw oude adres de eindnota op, en berekenen we voor uw nieuwe adres het termijnbedrag. U ontvangt hiervan een bevestiging.

Vragen over uw verhuizing?

Bellen

Bellen

0800 - 0062 (gratis)

Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.