Snel van start met Toon®

  • Vul je gegevens in en sluit je abonnement af
  • Binnen 2 werkdagen ontvang je een e-mail
  • Plan via deze e-mail je installatieafspraak in
Haal Toon in huis

Actie: ontvang een gratis set Philips Hue lampen

Met Toon® steel jij de lichtshow. Je ontvangt bij ieder (energie)aanbod met Toon een gratis set Philips Hue lampen. Deze uitbreiding kies je na installatie van Toon. Met Toon en Philips Hue lampen zet je de sfeer in huis helemaal naar je hand. Een slim en comfortabel huis is met Toon en Philips Hue voor iedereen binnen handbereik.

Meteen aan de slag!

Regel direct je abonnement en installatie

Gefeliciteerd! Binnenkort is Toon het slimme brein van je huis. Regel hier je installatieafspraak en sluit je Toon-abonnement af. Je betaalt maandelijks € 3,50.

Al klant van Eneco? Klik hier!

Start nu

Ook € 275 retour?

Kies Toon i.c.m. een energiecontract
 

Kies nu voor een energiecontract van Eneco en ontvang gedeeltelijk of helemaal je aankoopbedrag voor Toon terug. Bovendien betaal je als klant van Eneco voor het Toon-abonnement € 3,50 per maand.

Al klant van Eneco? Ook jij kunt kiezen voor een van deze aanbiedingen.

Meer info

Met een abonnement is Toon op zijn best!

Je maakt optimaal gebruik van Toon door het abonnement. Hiermee wordt Toon het brein van je slimme huis.*

  • Altijd en overal inzicht in je stroom- en gasverbruik en wat dit ongeveer kost.
  • Met de functie Coach op Toon® ontvang je persoonlijke bespaartips.
  • Bedien je verwarming op afstand met apps voor smartphone en tablet.
  • Extra internetdiensten, zoals weer- en verkeer.
  • Je ontvangt alle nieuwe functies automatisch via software-updates.

Regel makkelijk je abonnement. Bel vandaag nog met 0900 235 3632 (je betaalt je gebruikelijke belkosten, bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur).

*Let op: je hebt minimaal 1 maand abonnement nodig voor de installatie. Daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar. Hiermee verlies je wel de belangrijkste functies van Toon.

Je Toon® installatie

 

  • Na aanmelding ontvang je binnen 2 werkdagen een mail om je installatieafspraak online in te plannen.
  • Een erkend Eneco-monteur installeert Toon.
  • Hij gaat pas weg als Toon goed werkt.
  • Vragen? Met zijn duidelijke uitleg kun je snel aan de slag met Toon.

Speciaal voor jou: Toon® Support

Meer lezen over nieuwe functies op Toon of welke uitbreidingen je kunt kopen, zoals Slimme Stekkers? Kijk dan op Toon Support, de speciale online-omgeving voor Toon-gebruikers. Hier kun je ook de Toon app downloaden, handleidingen terugvinden of lezen wat te doen bij storing.

Veelgestelde vragen

Vind de antwoorden op jouw vragen
  • Hoe kan ik mijn gratis slimme uitbreiding bestellen?

    Je bestelt je gratis uitbreiding via onze speciale cadeausite. Je logt hierop in met de unieke code die je uiterlijk 2 weken na installatie van Toon per brief of e-mail ontvangt.

  • Voor wie geldt dit actieaanbod?

    Dit eenmalige, tijdelijke actieaanbod geldt alleen voor consumenten die zich via onze website aanmelden voor Toon van Eneco met alle beschikbare Ecostroom® of HollandseWind® productvarianten, in combinatie met Aardgas of EcoGas® met een looptijd van 4, 3 en 1 jaar of zonder energiecontract van Eneco.

  • Wat zijn de actievoorwaarden en tot wanneer geldt de actieperiode?

    Het actieaanbod geldt van 19 september tot en met 6 november 2016. Bekijk de actievoorwaarden die gelden voor deze aanbieding.

  • Uit welke gratis slimme uitbreidingen kan ik kiezen?

    Bij deze actie krijg je één welkomstcadeau bij Toon in de vorm van een gratis slimme uitbreiding op Toon. Je hebt de keuze uit:

    • Een slimme stekker van Fibaro t.w.v. € 64,99
    • Een slimme rookmelder van Fibaro t.w.v. € 64,99
    • Slimme verlichting van Philips Hue t.w.v. € 159,00
  • Hoe wordt er met mij een installatieafspraak gemaakt?

    Na je aanmelding ontvang je een bevestigingsmail. Hierin wordt uitgelegd wat er gaat gebeuren de komende tijd. Zo ook dat je binnen twee werkdagen een e-mail ontvangt voor het inplannen van je installatieafspraak. Je bepaalt zelf de dag en het tijdstip wanneer de monteur bij je thuis langskomt, afhankelijk van beschikbaarheid.

  • Kan ik zelf de installatiedatum en -tijd voor Toon bepalen?

    Binnen twee werkdagen na je aanmelding ontvang je een e-mail. Hierin staat een url naar een website waar je je installatieafspraak kunt inplannen. Je bepaalt zelf op welke dag en/of tijd jou het beste uitkomt dat de monteur langskomt. Uiteraard wel afhankelijk van beschikbaarheid van onze monteurs. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail van je installatieafspraak, waarin uitgelegd wordt wat er tijdens de installatie gaat gebeuren.

  • Waarom kan ik Toon niet zelf installeren?

    De thermostaat stuurt je CV ketel aan: een apparaat waar gas, stroom en water samenkomen. Omdat wij ieder risico op onveilige situaties tijdens en na installatie willen uitsluiten, wordt Toon alleen verkocht in combinatie met installatie door een professioneel monteur. Installeer je Toon wel zelf, dan vervalt je garantie op Toon.

  • Wat gebeurt er als blijkt dat Toon niet bij mij thuis geïnstalleerd kan worden?

    Als blijkt dat door technische redenen Toon niet bij je geïnstalleerd kan worden, ontvang je het aankoopbedrag terug.

    Voor installatie van Toon is het volgende nodig:

    • WiFi + internetverbinding om Toon op internet aan te sluiten;
    • Een voor Toon geschikte elektriciteits- en gasmeter, die zich in je huis bevinden;
    • Een vrij stopcontact in je meterkast en bij de CV ketel. Niet aanwezig? Onze monteur plaatst deze voor je als service.

    Dit wordt met je gecheckt bij het maken van je installatieafspraak. De monteur kijkt of dat je elektriciteits- en gasmeter geschikt zijn voor een koppeling met Toon. Als dit niet zo is, doen wij voor jou de aanvraag voor versnelde installatie van een slimme meter.

  • Ik wil toch geen Toon, hoe kan ik deze terugsturen?

    Als Toon nog niet bij je geïnstalleerd is, geldt het reguliere retourproces van de (r)etailer. Dat betekent dat je binnen 14 dagen Toon gratis kunt retourneren en je het aankoopbedrag terug ontvangt. Meer informatie hierover vind je terug op de site van de (r)etailer. Let op: je kunt alleen een ongeopende verpakking (incl. folie) retourneren. Is Toon al bij je geïnstalleerd én heb je het abonnement voor Toon al afgesloten? Bel dan met onze Klantenservice via 0900 - 235 3632 (je betaalt je gebruikelijke belkosten). Na installatie heb je nog 14 dagen bedenktijd.

  • Ik wil geen abonnement afsluiten voor Toon, wat nu?

    Als je geen abonnement afsluit, werkt Toon niet. Juist het abonnement maakt van Toon een unieke, slimme thermostaat. Met Toon heb je:

    • Een thermostaat die je cv-ketel efficiënter aanstuurt. Toon is zelflerend en zet je cv harder of zachter o.b.v. de tijd die benodigd is om de juiste temperatuur te bereiken (modulerend).
    • Inzicht in je stroom- en gasverbruik. Realtime en in het verleden. Alles wordt gepresenteerd in overzichtelijke diagrammen en grafieken.
    • Grip op je energiekosten. Toon® laat je verbruikskosten zien, gebaseerd op de gemiddelde marktprijs voor stroom en gas.
    • Toon op afstand bedienen met de gratis apps voor je smartphone of tablet. Met je tablet profiteer je zelfs van nóg meer inzicht.
    • Ga de interactie aan met Coach op Toon® en bespaar nog meer door inzicht en persoonlijke tips.
    • Leren waar pieken in je verbruik vandaan komen en pak sluipverbruik aan.
    • Inzicht krijgen per apparaat met Slimme Stekker op Toon® en je apparaten op afstand bedienen.
    • Je energieprofiel vergelijken met dat van andere Toon®-gebruikers of vrienden.
    • Actuele weers- en verkeersinformatie bekijken, gewoon op je thermostaat.
    • Altijd gebruikmaken van de nieuwste software updates en toevoegingen op Toon®.

    Maandelijks betaal je hiervoor € 3,50 aan Eneco. Het abonnement is ook maandelijks opzegbaar.

    Ga hiervoor naar: eneco.nl/annuleren

  • Toon geeft mij ook een indicatie van de kosten van mijn energieverbruik. Hoe werkt dit?

    Omdat je geen energiecontract hebt bij Eneco, kan Toon geen koppeling maken met je contractprijs voor energie. Daarom laat Toon zien wat je verbruik kost tegen de gemiddelde marktprijs voor energie. Dit zal niet veel afwijken van je persoonlijke energietarieven. Zo krijg je met Toon toch een nauwkeurige indicatie van je energiekosten.

  • Waar kan ik bijbehorende producten en/of uitbreidingen op Toon vinden?

    Je kunt deze vinden in onder andere de Bespaarshop van Eneco. Van tijd tot tijd hebben we zelfs aanbiedingen, waar je als Toon-klant ook gebruik van kunt maken. Dat geldt ook voor andere energiebesparende- en/of zuinige producten, die je in deze shop vindt.

    Daarnaast koop je ook uitbreidingen als Rookmelder op Toon®, Philips Hue en Slimme Stekker op Toon® via sites als Bol.com, Coolblue en Wehkamp of in de winkels van Karwei.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe functies op Toon?

    Je ontvangt automatisch de Toon Nieuwsbrief. Daarnaast ontvang je ook serviceberichten.

    Ook kun je op de hoogte blijven via Toon Support, de speciale online omgeving voor Toon gebruikers. Hier zie je ook welke (nieuwe) koppelmogelijkheden er zijn voor Toon, zoals nu Slimme Stekkers, Philips Hue en Rookmelder op Toon.

  • Moet Toon altijd verbonden zijn met wifi?

    Ja, zorg ervoor dat Toon altijd verbonden is met je wifi-router. Het is daarom belangrijk dat je wifi-router altijd aan staat. Zet je router bijvoorbeeld 's nachts niet uit. Zo zorg je ervoor dat Toon altijd optimaal zijn werk kan doen.