Je bent nu hier

Meterstanden

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?

    Om je jaarnota op te kunnen maken of in het geval van verhuizing, overstap of opzeggen, vragen wij je om je meterstanden door te geven. Je ontvangt dat verzoek vanzelf per e-mail of per post met een kaartje.

    Geef nu je meterstanden door. Of download de handige Mijn Eneco app en geef je meterstanden door vanuit de meterkast via je mobiele telefoon.

  • Ik heb onjuiste meterstanden doorgegeven, wat nu?

    Geen probleem, tot 3 maanden na het verschijnen van je jaarnota kun je de correcte meterstanden alsnog doorgeven. Je ontvangt dan van ons een zogenaamde correctienota.

    Correcte meterstanden doorgeven

  • Hoe werkt het doorgeven van meterstanden?

    Je meterstanden zijn de basis van je energierekening. Als je voor het eerst in een woning komt wonen of bent overgestapt naar Eneco, geef je je beginstanden door.

    Daarna geef je ieder jaar de meterstanden voor de jaarnota door (eens in de 3 jaar komt er een meteropnemer bij je langs). Als je de woning verlaat, geef je je eindstanden door waarmee wij een eindnota voor je berekenen. Zo hebben wij een goed beeld van je werkelijke verbruik.

    Geef de meterstanden altijd tijdig aan ons door. Geef je de standen niet volledig of later door, dan wordt noodgedwongen een schatting gemaakt. De geschatte standen zijn bindend en kunnen afwijken van je werkelijke meterstanden. Je kunt daardoor een hoger bedrag moeten betalen. Het is in jouw belang dat je de standen zo snel mogelijk en volledig doorgeeft.

Verhuizen

Overige wijzigingen doorgeven

  • Ik heb een extra pand waar ik ook energie geleverd wil hebben. Hoe doe ik dat?

    Ben je al klant van Eneco en wil je naast je huidige contract een extra adres aanmelden, zoals een vakantiehuisje of garagebox? Neem dan contact op met de Klantenservice op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur via 0900 – 0201 (€ 0,45 per gesprek + je telefoonkosten). 

  • Ik wil een contract beëindigen in verband met overlijden. Hoe doe ik dat?

    Allereerst gecondoleerd met je verlies. Onze medewerkers van onze Servicedesk Nabestaanden staan voor je klaar. Houd deze gegevens bij de hand: 

    • Het klantnummer en de adresgegevens van de persoon die overleden is.
    • De naam, adres en telefoonnummer van een contactpersoon.
    • Bij de Servicedesk Nabestaanden kun je terecht met je vragen over het beëindigen van de contracten, een naamswijziging en openstaande nota's. Zij zijn bereikbaar: telefonisch via 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek + uw telefoonkosten) op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur. Vraag naar de Servicedesk Nabestaanden.
    • Per e-mail via ons reactieformulier, kies als onderwerp 'overlijden'.
    • Schriftelijk door een brief naar het volgende postadres te sturen:
    Eneco Services 
    T.a.v. Servicedesk Nabestaanden 
    Postbus 1014 
    3000 BA Rotterdam

    Heb je algemene vragen over een nalatenschap? Raadpleeg dan de website van Erfwijzer of bel de Notaristelefoon 0900-346 93 93 (€ 0,80 per minuut + je telefoonkosten) bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 14:00 uur. Vanuit het buitenland is het telefoonnummer 0031 70 346 00 22.

  • Ik wil mijn gegevens bij Eneco wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Je kunt je gegevens eenvoudig en snel zelf wijzigen binnen Mijn Eneco. Log in op Mijn Eneco. Nog geen account? Dit is binnen een paar minuten geregeld, maak snel een Mijn Eneco account aan.

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201 

(€ 0,45 per gesprek + je gebruikelijke belkosten), bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. 

De afgelopen week was de wachttijd gemiddeld 2 minuten. Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen over je termijnbedrag, de jaarnota en het doorgeven van meterstanden.

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen