U bent nu hier

Verhuizen

Je energiecontract verhuist met je mee

Ga je binnenkort verhuizen? Je energiecontract verhuist gewoon met je mee.
In drie stappen leggen we uit wat je moet doen:

1. Geef je verhuizing op tijd door

Geef je verhuizing uiterlijk twee weken voor de sleuteloverdracht door. Je kunt je verhuizing al drie maanden van tevoren aan ons doorgeven. Houd de volgende informatie bij de hand:

  • Datum waarop je de sleutel van je nieuwe woning krijgt
  • Datum waarop je de sleutel van je oude woning inlevert, als deze bekend is
  • Adres van je nieuwe woning
  • Contactgegevens tijdens de verhuizing

Heb je je verhuizing doorgegeven? Dan ontvang je hiervan een bevestiging.

Ik wil nu mijn verhuizing doorgeven.

Service van Eneco
Service van Eneco

2. Wat ga je gebruiken in je nieuwe woning? 

Geef aan wat je wilt gebruiken in je nieuwe woning. Heb je alleen stroom en gas nodig of alleen warmte? Ook kun je kiezen voor een abonnement op je cv-ketelonderhoud.

3. Geef je meterstanden op tijd door

Geef de meterstanden van je oude en je nieuwe woning vlak voor de sleuteloverdracht aan ons door. Heb je een slimme meter? Dan noteren wij de meterstanden op afstand en hoef je zelf niets te doen.

Ik wil nu mijn meterstanden doorgeven.

Service van Eneco

Eindnota oude woning

Binnen twee tot acht weken ontvang je de eindnota van je oude woning. De eindnota ontvang je per e-mail of per post op je nieuwe adres.

Termijnbedrag nieuwe woning

Het termijnbedrag van je nieuwe woning berekenen we op basis van het verbruik van de vorige bewoners. Eén tot twee dagen na de datum van de sleuteloverdracht ontvang je hierover bericht.

Service van Eneco

Toon® meeverhuizen

Natuurlijk wil je in je nieuwe woning óók Toon® hebben. Bel ons via 088 8 955 955 (je gebruikelijke belkosten) en we maken het voor je in orde.

Op twee adressen stroom en gas

Tijdens je verhuizing kun je op twee adressen stroom en gas krijgen. Je ontvangt dan twee contracten en betaalt twee termijnbedragen. Denk je dat je op een van beide adressen minder energie zal verbruiken? Bijvoorbeeld omdat je daar alleen aan het klussen bent. Voor dat adres kunnen we een lager termijnbedrag instellen. Geef dit door via 088 8 955 955 (je gebruikelijke belkosten).

Service van Eneco

Datum van vertrek uit je oude huis

Misschien weet je nog niet wanneer je uit je oude woning vertrekt. Dat is geen probleem Je kunt de verhuisdatum later doorgeven via 088 8 955 955 (je gebruikelijke belkosten). We beëindigen het contract op je oude adres pas wanneer de definitieve datum bekend is. Tot die tijd kun je gewoon gebruik maken van de producten en diensten van Eneco.

Sleuteldatum van je nieuwe huis

Is het nog niet duidelijk wanneer je de sleutel van je nieuwe huis krijgt? Geef dan de voorlopige datum aan ons door. We kunnen dan een en ander gaan regelen voor de energielevering. We ontvangen graag de definitieve datum zodra deze bekend is. Let op! Doe dit wel vóórdat de voorlopige datum die je eerder doorgaf, is verstreken.

Geen energie van Eneco in je nieuwe huis

Heb je geen energie van Eneco meer nodig in je nieuwe woning? Bel ons dan. Je kunt ons bereiken op 088 8 955 955 (je gebruikelijke belkosten). We helpen je graag.

Energiecontract vergelijken met andere leveranciers

We snappen best dat je soms twijfelt of je nog het juiste energiecontract hebt. Daar willen we je graag bij helpen. Bel ons op 088 8 955 955 (je gebruikelijk belkosten) en kies voor optie 2. We vergelijken dan samen met jou het aanbod dat je interessant vindt met je huidige verbruik en kosten. Of het nu gaat om een andere energieleverancier of om twijfels over je huidige energiecontract.

Service van Eneco

Meer informatie in de Eneco Community

Bekijk of jouw vraag over verhuizen er ook bij staat

Anderen bekeken ook

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Phone

Bellen

Hulp nodig bij het vinden van een antwoord op je vraag? Klik hieronder om naar onze telefoonnummers te gaan:

Telefoonnummers

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen