U bent nu hier

Klant worden bij Eneco

  • Hoe word ik klant van Eneco?

    U kunt snel en eenvoudig klant worden van Eneco. Bekijk ons aanbod of bekijk eerst onze productinformatie. Kiest u ervoor over te stappen naar Eneco dan regelen we gratis en zonder het stoppen van uw energielevering uw overstap. Bij een keuze voor een energiecontract van 3 jaar of langer vergoedt Eneco een mogelijke opzegboete bij overstappen. De opzegboete van de oude leverancier wordt vergoed tot een maximum van € 125 per energieproduct met een maximum van € 250 per klant.

Net klant geworden van Eneco

  • Ik ben net klant geworden bij Eneco, wat kan ik verwachten?

    Fijn dat u klant bent geworden. U ontvangt van ons een contractbevestiging. Na ontvangst hiervan heeft u nog 14 dagen bedenktijd. Daarna gaat Eneco uw aanmelding administratief verwerken. Wij sturen u vervolgens een verzoek om uw meterstanden door te geven. Na een week of 4 ontvangt u automatisch een bericht met uw (nieuwe) termijnbedrag en de definitieve leverdatum. Bent u verhuisd of overgestapt van een andere leverancier? Dan loopt uw energielevering gewoon door.

  • Ik wil mijn contract annuleren. Hoe doe ik dat?

    Als u twijfelt over uw keuze, kunt u bij ons terecht voor een advies of objectieve prijsvergelijking op basis uw persoonlijke verbruik. Bel gratis met onze Klantenservice op 0800-55 03 550. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00. U heeft vanaf het moment dat u uw contractbevestiging ontvangen heeft 14 dagen bedenktijd. Wilt u direct annuleren, dan kan dat via dit formulier.

Opzeggen en boete

  • Welke boetes mag Eneco in rekening brengen?

    Resterende looptijd contract  Boete 
    1 tot 18 maanden € 50,- per overeenkomst 
    18 tot 24 maanden
    € 75,- per overeenkomst 
    24 tot 30 maanden 
    € 100,- per overeenkomst
    Meer dan 30 maanden
    € 125,- per overeenkomst

  • Ik wil opzeggen bij Eneco. Hoe regel ik dat?

    Wat jammer dat u bij ons weg wilt gaan. Heeft u een aanbod van een andere leverancier gekregen? Wij helpen u graag met een objectieve prijsvergelijking op basis uw persoonlijke verbruik. Bel gratis met onze Klantenservice op 0800-55 03 550. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. Wilt u direct opzeggen? Lees meer over het opzeggen van uw contract(en).

  • Ik zeg mijn contract op bij Eneco, en nu krijg ik een opzegboete. Hoe zit dat?

    Wanneer u een energiecontract voor enkele jaren bij ons afsluit, profiteert u van een vaste prijs. De energie kopen wij op dat moment in voor langere tijd. Als u uw contract met zo’n vaste looptijd voortijdig opzegt, dan brengt dat kosten met zich mee voor Eneco. Daarom brengen wij u een opzegboete in rekening. Dit kunt u nalezen in uw leveringscontract. De hoogte van deze opzegboete is afhankelijk van de resterende looptijd van uw contract en de datum waarop u het contract bent aangegaan. 

  • Ik heb een boete gekregen van mijn oude leverancier bij een overstap naar Eneco. Wat nu?

    Als u een contract met een vaste looptijd had bij uw oude energieleverancier, kunt u een opzegboete ontvangen voor het opzeggen van uw energiecontract. Bent u overgestapt naar een energiecontract met een looptijd van minimaal drie jaar bij Eneco? Dan vergoeden wij deze opzegboete tot maximaal € 125 per energieproduct. Bekijk hiervoor de actievoorwaarden van uw Eneco contract. U kunt uw boete vergoed krijgen via dit formulier.

  • Ik wil mijn meters in huis af laten sluiten. Hoe regel ik dat?

    Als u woonachtig blijft in het pand of eigenaar bent, maar uw meters fysiek wilt laten afsluiten, neem dan contact op met onze Klantenservice op 0800- 550 3550 (gratis) op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur. Drie dagen na uw afmelding bij ons, kunt u contact opnemen met uw netbeheerder. Hier kunt u vervolgens een afspraak maken voor de afsluiting.

Toon alle vragen

Contract verlengen of ander energieproduct kiezen

Energieveilingen

  • Wat is een energieveiling?

    Consumentenorganisaties vinden het belangrijk dat klanten niet te veel betalen voor hun energie. Daarom vragen ze energiebedrijven om met een aanbod te komen voor hun leden. Er wordt bij deze veilingen niet gekeken naar de kwaliteit van dienstverlening of de mate van duurzaamheid.

  • Is een energieveiling onafhankelijk?

    De organisatoren van de veiling verdienen aan uw overstap. Voor iedere klant die overstapt, betaalt de winnende leverancier een vergoeding aan de organisator van de veiling.

  • Een hoge korting, dat is toch duidelijk?

    Bij een veiling gaat men uit van de gemiddelde marktprijs. Maar is dat ook de prijs die u nu voor uw energie betaalt? Want 10% korting lijkt heel interessant, maar misschien is de korting in uw geval wel veel lager. Zit er een welkomstpremie in de korting verwerkt? Dan is het tarief op zichzelf helemaal niet zo gunstig. Zeker niet als de korting pas na afloop wordt uitbetaald. Vaak doen er maar een paar leveranciers aan de veiling mee. Dan is het moeilijk vast te stellen hoeveel uw voordeel werkelijk is.

  • Waarom doet Eneco niet mee aan een energieveiling?

    Het eenzijdige karakter van deze veilingen spreekt Eneco niet aan. Er wordt alleen gekeken naar de laagste prijs en niet naar andere aspecten die voor u en voor ons van belang zijn. De hoge kortingen die worden geboden en de kosten die per overstappende klant betaald moeten worden aan de organisatie die de veiling organiseert, worden uiteindelijk terugverdiend op andere klanten.

  • Ik heb me ingeschreven voor een veiling. Moet ik nu overstappen?

    Uw inschrijving is vrijblijvend. U bent niet verplicht om op het aanbod in te gaan. Wel moet u vaak lid worden van de organisatie die de veiling organiseert. Bel gratis 0800 – 550 35 50 en doe de Eneco DubbelCheck.

  • Waar kunt u op letten?

    • Is de berekende korting gebaseerd op uw persoonlijke verbruik?
    • Is de korting een welkomstpremie? Wanneer krijgt u deze uitbetaald?
    • Heeft u nog een contract bij uw huidige energieleverancier? Als u in gaat op het aanbod, maar u zegt uw contract voortijdig op, vergoedt de winnende leverancier dan uw eventuele boete? 
    • Zijn er extra administratiekosten die Eneco niet rekent? Bijvoorbeeld kosten bij een verhuizing of een hoog vastrecht? 
    • Weet u welke energieleveranciers meedoen aan de veiling? En hoe scoort de winnende leverancier op het het gebied van klanttevredenheid?
    • Bij Eneco krijgt u altijd 100% groene stroom, heeft u dat straks nog steeds?

    Met de Eneco Dubbelcheck geven wij u een persoonlijk advies. Op basis van uw verbruik, uw huidige tarief en uw contract kunnen wij dit aanbod voor u vergelijken. Bel gratis: 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-18.00) voor een reële prijsvergelijking.

Toon alle vragen

Algemene voorwaarden

Of liever samen uw vraag oplossen

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201

(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten), op werkdagen van 8:00
tot 18:00 uur.

Eneco textbox

Sparren met andere klanten?

Op het Eneco Forum kunt u uw vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten. Het maakt niet uit of u een vraag heeft over uw energierekening, zonnepanelen of Toon. Op het Forum helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct uw vraag aan de juiste expert via ons mailformulier.

Vraag stellen