Toon® Support

Jouw eerste hulp bij Toon

Veelgestelde vragen

Dit is de top 5.
  • Ik heb mijn verwarming 's nachts laag staan, maar zie dat er toch gas wordt verbruikt. Hoe kan dit?

    Wanneer de temperatuur in de woning onder de ingestelde temperatuur komt, zal de verwarming aan gaan. In de meeste woningen gebeurt dit, afhankelijk van de buitentemperatuur en isolatie van de woning, enkele malen per nacht.

    Een andere mogelijkheid is dat de verwarming aan gaat om de woning op te warmen voor de ochtend. Bijvoorbeeld: als om 07.00 uur 20 graden is ingesteld, zal de verwarming al eerder aangaan om op tijd de gewenste temperatuur te behalen.

    Ook de waakvlam van de cv-ketel verbruikt een minimale hoeveelheid aan gas en voor het warm houden van het boilervat voor warm water kan de ketel ook enkele malen per nacht aan gaan.

  • Wat gebeurt er na mijn Toon-bestelling?

    Wil je weten wat er gebeurt nadat je Toon hebt besteld? Deze hulpvideo legt het stap voor stap aan je uit.

  • Toon is een modulerende thermostaat. Wat betekent dit voor mij als Toon-gebruiker?

    Toon is een modulerende thermostaat. Dat levert naast het voordeel van minder energieverbruik ook een iets ander gebruik voor jou als bewoner op dan dat je mogelijk gewend was van je oude thermostaat. Wat het verschil is en hoe je hier het beste mee om kunt gaan, leggen we graag aan je uit.

    Hoe aan/uit thermostaten werken
    Oude generaties thermostaten werken net als een lichtschakelaar, maar dan voor het regelen van tempratuur: hij kan ‘aan’ en ‘uit’. Dat betekent dat als het in de kamer kouder is dan de ingestelde temperatuur, de schakelaar wordt omgezet naar ‘aan’ en de cv-ketel zal inschakelen om vervolgens op hoge temperatuur te gaan branden om zo snel mogelijk de ingestelde temperatuur te bereiken. Wordt de ingestelde temperatuur behaald, dan gaat de schakelaar naar ‘uit’ en zal de cv-ketel uitschakelen. Dat houdt in dat er altijd een verschil in temperatuur is tussen het in- en uitschakelen van de cv-ketel. Je raadt al: de cv-ketel verbruikt meer energie dan noodzakelijk.

    Hoe modulerende thermostaten werken
    Toon stuurt de cv-ketel veel slimmer aan door hem iets harder of iets zachter te laten branden. Dat heet moduleren. Er wordt dus niet opgewarmd met onnodig hoge temperaturen. Als er bijvoorbeeld één graad bij verwarmd moet worden, zorgt Toon dat dit gelijkmatig gebeurt. Er wordt dus berekent welke watertemperatuur er nodig is voor het verwarmingssysteem om een gelijkmatige temperatuur te krijgen en te houden.

    Wat betekent dit in de praktijk?
    In de praktijk houdt dit in dat de cv-ketel de hele dag op een zo laag mogelijke temperatuur wil branden: voldoende om het huis warm te houden, maar zonder dat de ketel voortdurend in- en uitschakelt en daarmee onnodig veel energie verbruikt.

Vragen over de Toon-app?

Toon is op afstand te bedienen met je smartphone of tablet. Heb jij de Toon-app al gedownload?

Hoe kan ik inloggen op de Toon-app? Wat moet ik doen als inloggen niet lukt? Werkt de Toon-app ook zonder abonnement op Toon? Misschien staat de app nog niet op je smartphone of tablet?

Ontdek de Toon-app

Breid Toon uit

Check de Toon-gadgets.

Wordt het tijd voor een nóg slimmer huis? Maar ben je niet zo’n technicus? Deze slimme gadgets zijn zó aan jouw Toon gekoppeld. En daarmee ben je in één klap grootmeester van licht, minister van veiligheid of de beste bespaargoeroe.

Ontdek de slimme Toon-gadgets

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen