Toon® en slimme meters

Informatie over aanvraag en installatie van slimme meters

Aanvraagproces slimme meters

Heeft onze Toon monteur slimme meters voor je aangevraagd?
Hier lees je wat er gaat gebeuren.
  • STAP 1 | Onze monteur vraagt slimme meters aan bij jouw netbeheerder

    Tijdens de Toon installatie heeft onze monteur slimme meters voor je aangevraagd. Binnen 24 uur ontvang je hier per e-mail een bevestiging van. Jij hoeft geen actie te ondernemen. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

    Video slimme meters
    Weten wat er gebeurt nadat wij slimme meters voor je hebben aangevraagd? Bekijk de video Slimme meters.

    Wat kan Toon zonder slimme meters?
    Je kunt Toon gebruiken als thermostaat en het weekprogramma is instelbaar. Ook de Toon app, voor het bedienen op afstand, werkt al. Evenals de functies buienradar en verkeersinformatie.

    Meest gestelde vragen
    Bekijk de meest gestelde vragen over slimme meters.

  • STAP 2 | Jouw netbeheerder neemt de aanvraag in behandeling

    Jouw netbeheerder neemt onze aanvraag uit stap 1 in behandeling. Hiervan ontvang je van ons uiterlijk 2 weken na de aanvraag slimme meters per e-mail een bevestiging.

    De netbeheerder neemt vanzelf contact met je op voor het maken van een installatie afspraak voor slimme meters. Dit kan enkele weken duren. Volgens de wettelijke norm moet de installatie binnen 12 weken plaatsvinden.

    Vragen over levertijd? Contact de netbeheerder
    Heb je vragen over de levertijd van de slimme meters? Helaas hebben wij geen zicht op de planning van de netbeheerders. Neem daarom zelf contact op met jouw netbeheerder bij vragen over de levertijd.

    Video slimme meters
    Weten wat er gebeurt nadat wij slimme meters voor je hebben aangevraagd? Bekijk de video Slimme meters.

    Meest gestelde vragen
    Bekijk de meest gestelde vragen over slimme meters.

  • STAP 3 | Jouw netbeheerder neemt contact op voor een installatieafspraak

    Na stap 2 heeft de netbeheerder 12 weken de tijd voor:

    • het maken van een installatieafspraak
    • het plaatsen van de slimme meters

    Aan de installatie van slimme meters zijn geen kosten verbonden. Het Toon abonnement à € 3,50 per maand start nadat de slimme meters zijn geïnstalleerd.

    Vragen over installatiedatum? Contact de netbeheerder
    Helaas hebben wij geen zicht op de planning van de netbeheerder. Duurt het te lang voordat de netbeheerder contact met je opneemt? Of wil je de installatiedatum verzetten? Neem dan zelf contact op met je netbeheerder.

    Video slimme meters
    Weten wat er gebeurt nadat wij slimme meters voor je hebben aangevraagd? Bekijk de video Slimme meters.

    Meest gestelde vragen
    Bekijk de meest gestelde vragen over slimme meters.

  • STAP 4 | Sluit Toon aan op je slimme meters (via P1 kabel)

    Zijn de slimme meters geplaatst door je netbeheerder? Fijn! Vanaf nu kun je optimaal gebruik maken van Toon. Het enige wat je nu hoeft te doen is het aansluiten van Toon aan de slimme meters. Dit kan met de P1-kabel die onze monteur los aan de Toon meteradapter heeft laten hangen of nog in de Toon verpakking zit.

    Video slimme meters
    Hulp nodig bij het aansluiten van Toon op de slimme meters? Bekijk de video Slimme meters. Of raadpleeg het stappenplan P1 kabel aansluiten.

    Meest gestelde vragen
    Bekijk de meest gestelde vragen over slimme meters.

Slimme meters en Toon

Deze hulpvideo vertelt je:

- Wat er gebeurt nadat onze monteur na de Toon installatie slimme meters heeft aangevraagd.
- Hoe je, na de installatie, Toon verbindt met je geplaatste slimme meters (aansluiten P1 kabel).

Eventuele missende onderdelen, zoals de P1 kabel of de juiste meteradapter, kun je via de video kosteloos bestellen.

Veel gestelde vragen
over slimme meters

Contact met je netbeheerder

Wil je meer informatie over wanneer jouw slimme meters worden geïnstalleerd? Dan kun je contact opnemen met je netbeheerder. Wij hebben helaas geen zicht op de planning van de netbeheerder. Wie jouw netbeheerder is, is regionaal bepaald. Netbeheerders zijn binnen hun regio verantwoordelijk voor het stroom- en gasnet en de aansluitingen daarop.

NETBEHEERDER ZOEKEN
Toon® bestellen bij Eneco

Jouw eerste hulp bij Toon

  • Storingen verhelpen met interactieve video’s
  • De Toon app downloaden en handleidingen raadplegen
  • Antwoorden op veel andere vragen over Toon
NAAR TOON SUPPORT

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum