Hallo nieuwe klant!

Informatie over jouw bestelling en de Toon® installatie

Bestelling en installatie van Toon®

Na jouw Toon bestelling zorgen wij ervoor dat Toon zo snel mogelijk wordt geïnstalleerd.
Hier lees je wat er gaat gebeuren.
  • STAP 1 | Bevestiging van je bestelling

    Direct nadat je Toon hebt besteld, ontvang je per e-mail een besteloverzicht en de algemene voorwaarden voor Toon.

    Toon met energiecontract
    Heb je Toon besteld met een energiecontract van Eneco? Dan ontvang je in dezelfde e-mail een bevestiging van het door jouw gekozen energiecontract.

  • STAP 2 | Welkomstbericht

    Zodra jouw bestelling is verwerkt, ontvang je een welkomstbericht. Hierin staat nuttige informatie over de installatie van Toon.

    Activatiecode Toon
    Het welkomstbericht bevat een activatiecode voor jouw Toon. De monteur heeft deze code bij zich wanneer hij Toon bij jou komt installeren. Je kunt ‘m gerust met hem delen, mocht hij daar naar vragen.

    Wifi-gegevens
    Toon staat in verbinding met het internet. Onder meer om Toon via de Toon app te kunnen bedienen. Houd tijdens de Toon installatie de netwerknaam en het wachtwoord van jouw wifi-netwerk bij de hand. De monteur zal hier naar vragen. Wifi-gegevens vind je meestal op de onder- of achterkant van de modem die je in bruikleen hebt van jouw internetprovider.

  • STAP 3 | Inloggegevens Mijn Eneco

    Met de inloggegevens van Mijn Eneco kun je inloggen in de Toon app. Alleen als je nog geen Mijn Eneco hebt, ontvang je per e-mail een uitnodiging om een account aan het maken.

    Mijn Eneco: wat is het en voor wie is het?
    Wanneer je een energiecontract bij Eneco hebt, regel je via Mijn Eneco al jouw energiezaken online. Heb je Toon besteld zonder energiecontract bij Eneco? Maak alsnog een account aan, zodat je de Toon app kunt gebruiken. Zonder een energiecontract is inloggen op jouw Mijn Eneco account via eneco.nl/inloggen niet mogelijk.

  • STAP 4 | Afspraak Toon installatie

    Op basis van jouw postcode wijzen we de installatie van Toon toe aan één van onze erkende installatiepartners: Eneco Installatiebedrijven, Guidion, Esas of Roamler.

    Hoe en wanneer wordt de afspraak gemaakt? Kan je een afspraak wijzigen?
    Onze installatiepartner neemt binnen een week na je bestelling contact op om een afspraak te maken. Dit gebeurt telefonisch of per e-mail. De installatieafspraak wordt altijd per e-mail bevestigd. In deze bevestiging staat ook hoe je een afspraak kunt wijzigen als dat nodig is.

  • STAP 5 | Toon installatie

    Een monteur van een erkend installatiepartner (zie stap 4) komt Toon op de afgesproken dag en tijdstip bij jou installeren. De installatie duurt ongeveer 1,5 uur. Alleen als dat nodig is monteert de monteur met jouw goedkeuring een extra stopcontact in de meterkast.

    Bereid je voor op de Toon installatie
    Het is voor de monteur erg prettig als je als voorbereiding op de installatie

    • Zorg dat je thuis bent op de afgesproken dag en tijdstip
    • Maak de ruimte bij de meterkast en cv-ketel vrij van spullen
    • Houd jouw wifi-gegevens bij de hand (zie stap 2)
    Meer weten over de Toon installatie? Bekijk dan het filmpje Toon thermostaat van Eneco installeren.
  • STAP 6 | Slimme meters aanvragen

    Deze stap in het proces geldt alleen wanneer de monteur heeft geconstateerd dat Toon niet optimaal werkt in combinatie met je huidige energiemeters. Toon kan dan geen (goede) actuele inzichten geven in je energieverbruik. Wanneer dit het geval is, stelt de monteur jou hiervan op de hoogte en vraagt kosteloos slimme meters voor je aan bij jouw netbeheerder.

    Toon en slimme meters
    Alle informatie over aanvraag en installatie van slimme meters hebben wij gebundeld op de pagina Toon en slimme meters.

  • STAP 7 | Aan de slag met Toon

    Na de Toon installatie kun je direct aan de slag met Toon. Dit geldt ook als de slimme meters nog voor je in aanvraag zijn (zie stap 5). Je kunt al gebruik maken van de belangrijkste functies op Toon: zoals het thermostaatprogramma en de Toon app (zie stap 3).

De installatie van Toon

Hoe bereid je je voor?

We zorgen er graag voor dat de installatie van Toon soepel verloopt en binnen 1,5 uur is afgerond. Help je mee?

  • Zorg dat je thuis bent op de afgesproken dag en tijdstip
  • Maak de ruimte bij de meterkast en cv-ketel vrij van spullen
  • Houd jouw wifi-gegevens bij de hand

Aan de slag met Toon

Programma instellen

Dit filmpje legt uit hoe je de temperatuurstanden en het thermostaatprogramma instelt voor extra comfort in huis. Ben je te onregelmatig thuis voor een vast programma? Stel het programma dan alsnog in om ervoor te zorgen dat de verwarming in de avond altijd vanzelf uit gaat. Dan stook je nooit onnodig en bespaar je automatisch.

Veelgestelde vragen

Stel je vraag op het forum

Ook op ons forum vind je veel informatie over de bestelling en installatie. Onze moderators zitten iedere werkdag van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur voor je klaar om je te helpen.
Pics

Vragen over de bestelling en installatie van Toon?

Beste forumleden, Ben je sinds kort klant van Toon en heb je vragen over de bestelling en installatie? Hier is een speciale pagina ‘Bestelling en installatie’ voor ingericht die veel van jouw vragen beantwoordt. Is er iets toch niet helemaal duidelijk? Laat het ons weten in dit topic. We helpen je graag!

2017 jaren geleden - Danielle
0 Reacties

Toon Support

Toon® bestellen bij Eneco

Jouw eerste hulp bij Toon

  • Storingen verhelpen met interactieve video’s
  • De Toon app downloaden en handleidingen raadplegen
  • Antwoorden op veel andere vragen over Toon
NAAR TOON SUPPORT