Handleidingen

Alle instructies voor Toon

Handleidingen

Stappenplannen

  • P1 kabel aansluiten

    Zijn je slimme meters geplaatst? Ontdek direct alle functies op Toon! Het enige dat je hiervoor hoeft te doen, is het aansluiten van de P1 kabel die de monteur in de Toon-verpakking heeft achtergelaten. Is de kabel onverhoopt zoek geraakt? Je kunt via het contactformulier eenmalig kosteloos een nieuwe P1 kabel aanvragen. Binnen vijf werkdagen doen wij de kabel voor je op de post. Je ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

  • Repeater installeren

    In het stappenplan repeater installeren wordt in drie stappen uitgelegd hoe je ‘m werkend krijgt.

  • Meteradapter koppelen

    In het stappenplan meteradapter koppelen koppelen wordt in vier stappen uitgelegd hoe je jouw oude meteradapter kunt vervangen en opnieuw verbindt met je energiemeters. Heb je slimme meters? Volg dan dit stappenplan.

    Let op!

    • Het kan zijn dat je een oudere versie van de meteradapter hebt die niet samenwerkt met jouw (nieuw geïnstalleerde) slimme meter. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren. Ga hiervoor op Toon naar Menu, Instellingen, Productversie. Eindigt het productnummer van de meteradapter op 0401? Dan heb je een oudere versie meteradapter. Een nieuwe meteradapter vraag je aan via dit formulier. Binnen vijf werkdagen krijg je een reactie op de aanvraag. Eindigt het productnummer van de meteradapter niet op 0401? Dan is er iets anders aan de hand. Raadpleeg deze hulpvideo.
  • Sensorhouders of fixatiestickers bevestigen

    In het stappenplan sensorhouders of fixatiestickers bevestigen wordt in vijf stappen uitgelegd hoe je jouw sensorhouders of fixatiestickers kunt bevestigen.

    De sensorhouders of fixatiestickers zijn via dit formulier eenmalig en kosteloos aan te vragen wanneer de sensoren niet goed bevestigd blijven zitten aan de gas en/of elektriciteitsmeter.

    Zitten de sensoren goed vast? Raadpleeg dan de hulpvideo.

Software

Privacy en voorwaarden

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen