Toon® Support

Jouw eerste hulp bij Toon

Bestelling en installatie van Toon

Je hebt Toon besteld. Wat gaat er nu gebeuren?

Nadat jij Toon bestelt hebt, komen wij de slimme thermostaat zo snel mogelijk bij jou thuis installeren.

DE TOON INSTALLATIE

Soms vraagt de monteur tijdens de Toon installatie slimme meters aan bij de netbeheerder.

DE SLIMME METER AANVRAAG

Vragen over de Toon-app?

Toon is op afstand te bedienen met je smartphone of tablet. Heb jij de Toon-app al gedownload?

Hoe kan ik inloggen op de Toon-app? Wat moet ik doen als inloggen niet lukt? Werkt de Toon-app ook zonder abonnement op Toon? Misschien staat de app nog niet op je smartphone of tablet?

Ontdek de Toon-app

Veelgestelde vragen

  • Wat kan ik zelf doen als ik op Toon geen weer en verkeersinformatie zie?

    Het niet zichtbaar zijn van weer en verkeersinformatie is in veel gevallen makkelijk op te lossen door Toon te herstarten via Menu > Software > Herstart. Mocht dat niet lukken dan kan het herstarten van router/modem ook het probleem oplossen. Toon maakt dan een nieuwe verbinding met het service center.

  • Hoe maak ik een afspraak voor de Toon installatie?

    Jij hoeft zelf geen afspraak te maken. Binnen een week na het plaatsen van de bestelling neemt een van onze installatie partners contact met je op. Onze installatie partners zijn Eneco Installatiebedrijven, Guidion, Esas of Roamler. Het inplannen van de afspraak gebeurt telefonisch of per e-mail. Daarna ontvang je een bevestigingsmail van de afspraak. Wil je toch zelf contact opnemen voor het maken van een installatie afspraak? Dit kan telefonisch via 0900-235 36 32. Kies in het keuzemenu voor Toon (optie 2) en vervolgens voor Installatieafspraak maken (nogmaals optie 2). Voor andere vragen over de installatie kijk je op de bestelling en installatie pagina.

  • Mijn verwarming doet het niet. Komt dit door Toon?

    Gaat je verwarming onverwacht aan? Of juist niet, terwijl je dat wél had verwacht? Dit kan mogelijk doordat je cv-ketel een storing heeft of misschien communiceert Toon niet meer goed met jouw cv-ketel. De video Verwarming blijft koud of te lang warm laat zien wat je hier aan kunt doen.

  • Waar vind ik informatie over de slimme meters die voor mij zijn aangevraagd?

    Informatie over het aanvraagproces van slimme meters vind je op de pagina Toon en slimme meters.

  • Het scherm van mijn Toon blijft zwart. Ook wanneer ik het aanraak. Wat moet ik doen?

    De boilermodule voorziet Toon van stroom. Controleer dus eerst of de stekker van jouw boilermodule in het stopcontact zit en of het stopcontact spanning heeft. De boilermodule vind je in de buurt van je cv-ketel en herken je aan de opschriften ‘cv-ketel’ en ‘thermostaat’. Blijft het Toon scherm na deze check zwart? Neem dan, wanneer je thuis bent, telefonisch contact op met onze klantenservice, zodat wij dit probleem voor jou kunnen oplossen. Je bereikt ons via telefoonnummer 0900 - 235 3632 op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 uur (lokaal tarief, inclusief je telefoonkosten).

    Tip!
    Doet het Toon-scherm het wél weer wanneer je hem aanraakt? Dan staat het Toon-scherm waarschijnlijk in een dim- of slaapstand. Je kunt dit zelf instellen. Kijk hiervoor in hoofdstuk 3.5 van de handleiding Toon.

  • Hoe werkt de functie Status verbruik? Verschilt de inschatting van deze functie met het termijnbedrag?

    Je betaalt maandelijks een vast bedrag aan Eneco. Dit termijnbedrag zie je niet op jouw Toon. Bovendien is het anders dan het bedrag dat Toon maandelijks voor jou inschat via de functie ‘Status verbruik’. Dit zit zo:

    De opbouw van het termijnbedrag en de jaarnota
    Jouw termijnbedrag baseert Eneco op een schatting van je verbruik. Hierin zitten schattingen verwerkt. Bijvoorbeeld van prijsontwikkelingen in de energiemarkt. Andere kosten, zoals vastrecht levering, netbeheerkosten en het Toon abonnement, worden ook verwerkt in het termijnbedrag. Het totale, verwachte bedrag verdelen we gelijk over twaalf maanden. Handig, want zo weet je elke maand precies hoeveel je betaalt. Het verschil met jouw échte verbruik verrekenen we elk jaar achteraf via de jaarnota.

    De Toon-schatting (Status verbruik)
    Jouw Toon houdt rekening met elk seizoen: in de winter verbruik je meer, in de zomer minder. Dit verwerkt Toon allemaal in de maandelijkse schattingen en geeft een zeer reëel beeld van jouw kosten. Zo kun je goed bijsturen op je verbruik. Of het nu april of november is.

    Ben je op zoek naar meer informatie over Status verbruik? Raadpleeg hoofdstuk 4.5 van de handleiding Toon.

    Let op!
    • De functie Status verbruik wordt gebaseerd op volledige kalendermaanden. De functie is daarom pas na ongeveer een maand beschikbaar op jouw Toon. 
    • Deze functie is niet beschikbaar voor Toon-klanten zonder energiecontract bij Eneco.

Toon hulpvideo's

Een storing op Toon is nooit leuk. Met de Toon hulpvideo’s los je ‘m snel op!

Naar de hulpvideo's

Breid Toon uit

Check de Toon-gadgets.

Wordt het tijd voor een nóg slimmer huis? Maar ben je niet zo’n technicus? Deze slimme gadgets zijn zó aan jouw Toon gekoppeld. En daarmee ben je in één klap grootmeester van licht, minister van veiligheid of de beste bespaargoeroe.

Ontdek de slimme Toon-gadgets

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen