Toon® Support

Jouw eerste hulp bij Toon

Tip: check nú alvast je verwarming

Dan zit je er straks zeker warmpjes bij

Het is nog zomer. Maar voor je het weet zet je na een lange tijd de verwarming weer aan. Wil je niet voor verrassingen komen te staan? Zet dan nu alvast eenmalig je verwarming een keer aan via Toon of de Toon-app. Zo weet je zeker dat je er straks ook warmpjes bij zit. Gaat je verwarming niet aan? Bekijk dan onze interactieve hulpvideo, zodat we samen dit probleem kunnen verhelpen.

Veelgestelde vragen

Dit is de top 5.
  • Toon laat mijn gas- en/of stroomverbruik niet zien. Hoe kan dit?

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je verbruik niet zichtbaar is. Als je af en toe het verbruik niet ziet, is dat niet erg. Toon blijft gewoon je verbruik meten. Maar als de verbinding langer dan een uur verbroken is (geweest), dan kan dit in sommige gevallen de meting van je verbruik op Toon beïnvloeden.

    Tip!

    • Is de verbinding langdurig verbroken? Deze hulpvideo legt stap voor stap aan je uit want je kunt doen.
  • Na de installatie van de slimme meters heb ik geen inzicht in mijn gasverbruik op Toon. Hoe kan dit?

    Je stroomverbruik is direct inzichtelijk. Voor gas kan het één tot twee weken duren voordat je verbruik zichtbaar is op Toon. Je netbeheerder voert eerst op afstand verschillende controles uit voordat het gasverbruik getoond kan worden.

  • Ik heb mijn verwarming 's nachts laag staan, maar zie dat er toch gas wordt verbruikt. Hoe kan dit?

    Wanneer de temperatuur in de woning onder de ingestelde temperatuur komt, zal de verwarming aan gaan. In de meeste woningen gebeurt dit, afhankelijk van de buitentemperatuur en isolatie van de woning, enkele malen per nacht.

    Een andere mogelijkheid is dat de verwarming aan gaat om de woning op te warmen voor de ochtend. Bijvoorbeeld: als om 07.00 uur 20 graden is ingesteld, zal de verwarming al eerder aangaan om op tijd de gewenste temperatuur te behalen.

    Ook de waakvlam van de cv-ketel verbruikt een minimale hoeveelheid aan gas en voor het warm houden van het boilervat voor warm water kan de ketel ook enkele malen per nacht aan gaan.

  • Ik heb al langere tijd Toon en ik heb altijd inzicht gehad in het energieverbruik. De netbeheerder heeft slimme meters geplaatst en nu zie ik geen energieverbruik meer op Toon. Wat kan ik doen?

    Het kan zijn dat je een oudere versie van de meteradapter hebt die niet samenwerkt met de slimme meter. Dit kun je gemakkelijk zelf controleren. Ga hiervoor op Toon naar Menu, Instellingen, Productversie. Eindigt het productnummer van de meteradapter op 0401? Dan heb je een oudere versie meteradapter. Een nieuwe meteradapter vraag je aan via dit formulier. Binnen vijf werkdagen krijg je een reactie op de aanvraag. Eindigt het productnummer van de meteradapter niet op 0401? Dan is er iets anders aan de hand. Raadpleeg deze hulpvideo.

  • Waarom is Toon met een abonnement op z’n best?

    Zonder abonnement werkt Toon alleen als thermostaat. De meeste functies zijn dan niet bruikbaar, zoals inzicht in je energieverbruik en -kosten. Ook de Toon-apps en functies als Status verbruik, Vergelijk, Weer en Verkeer zijn niet of maar deels te gebruiken. Op eneco.nl/toon kom je te weten hoe je alles uit je Toon-abonnement kunt halen.

    Let op!

    • Voor een vast bedrag van € 3,50 per maand geniet je van alle voordelen op Toon. 
    • Je neemt het abonnement minimaal één maand af. Daarna kun je maandelijks opzeggen. Je zegt op door ons een mail te sturen via het contactformulier. Wij nemen hiervoor binnen vijf werkdagen contact met je op.

Vragen over de Toon-app?

Toon is op afstand te bedienen met je smartphone of tablet. Heb jij de Toon-app al gedownload?

Hoe kan ik inloggen op de Toon-app? Wat moet ik doen als inloggen niet lukt? Werkt de Toon-app ook zonder abonnement op Toon? Misschien staat de app nog niet op je smartphone of tablet?

Ontdek de Toon-app

Toon hulpvideo's

Een storing op Toon is nooit leuk. Met de Toon hulpvideo’s los je ‘m snel op!

Naar de hulpvideo's

Breid Toon uit

Check de Toon-gadgets.

Wordt het tijd voor een nóg slimmer huis? Maar ben je niet zo’n technicus? Deze slimme gadgets zijn zó aan jouw Toon gekoppeld. En daarmee ben je in één klap grootmeester van licht, minister van veiligheid of de beste bespaargoeroe.

Ontdek de slimme Toon-gadgets

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen