Je bent nu hier

  • Ik ga opzeggen bij Eneco. Hoe weet ik of ik nog iets moet betalen?

    Als je bij Eneco opzegt of verhuist, ontvang je een eindnota. Je ziet hierop de eindkosten sinds de laatste meteropname én de termijnbedragen die in rekening zijn gebracht. Beide bedragen worden met elkaar verrekend. Zo weet je of je nog moet bijbetalen of geld terugkrijgt van Eneco.

    We betreuren het overigens dat je wilt opzeggen. Maar zijn ook blij dat wij je een speciaal aanbod kunnen doen. Onze klantenservice vertelt je er graag meer over. Bel op werkdagen tussen 8.00 – 18.00 uur 0900-0201 (€ 0,45 per gesprek + je telefoonkosten).

    Zeg je op vanwege een verhuizing? Wist je dat je Eneco simpel kunt meeverhuizen?

  • Ik ga verhuizen. Hoe weet ik of ik nog iets moet betalen?

    Als je verhuist, ontvang je op je oude adres de eindnota. Hierop vind je de eindkosten sinds de laatste meteropname. Ook zie je welke termijnbedragen in rekening zijn gebracht. Deze bedragen worden met elkaar verrekend. Zo weet je of je nog moet bijbetalen of geld terugkrijgt van Eneco. Wist je dat je Eneco simpel kunt meeverhuizen?

  • Kan ik nog in Mijn Eneco als ik geen klant meer ben van Eneco?

    Als je overstapt naar een andere energieleverancier of verhuist, heb je niet langer toegang tot je Mijn Eneco-account. Je eindnota kun je dus niet in Mijn Eneco terugvinden. Natuurlijk kun je tot die tijd wel je gegevens en (oude) jaarnota's online inzien. Ontvang je je nota’s per mail, dan zit de eindnota bij de e-mail als bijlage.

  • Waarom moet ik bijbetalen op de eindnota na opzegging bij Eneco?

    Je termijnbedrag is gebaseerd op je energieverbruik over een heel jaar. Je verbruikt in de wintermaanden normaal gesproken meer dan je in deze periode aan maandtermijnen betaalt. Vandaar dat je moet bijbetalen op de eindnota. Als je contract vlak na de winter eindigt, terwijl je normaal gesproken voor de winter je jaarnota ontvangt, is de kans groot dat je moet bijbetalen. Je eindnota gaat dan namelijk alleen over de wintermaanden, waarin doorgaans meer energie wordt verbruikt.

  • Waarom ontvang ik een eindnota van Eneco?

    Je kunt een eindnota van Eneco om meerdere redenen ontvangen. Bijvoorbeeld als je verhuist, overstapt naar een andere energieleverancier of een van onze energieproducten niet meer gebruikt. Heb je bezwaar tegen de eindnota of heb je hem onterecht ontvangen? Bijvoorbeeld omdat je niet meer wilt overstappen? Of misschien helemaal niet gaat verhuizen? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 0900-0201 (€ 0,45 per gesprek plus je telefoonkosten) op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.

  • Waarom zijn mijn eindmeterstanden geschat na mijn verhuizing?

    Wij hebben je meterstanden waarschijnlijk niet op tijd doorgekregen. Daarom hebben wij een schatting gemaakt van je eindstanden op basis van je verbruikshistorie. Wij herzien deze schatting als je een meterstandenformulier hebt met een handtekening van de woningbouwvereniging en de oude of nieuwe bewoner. Of maak een duidelijke foto van je meter met daarop meterstanden van beide telwerken, je meternummer en de datum. Voor de datum gebruik je bijvoorbeeld een krant die je onder de meterstanden en het meternummer houdt.

    Stuur de foto naar:

    Eneco

    Postbus 1014

    3000 BA Rotterdam

  • Wat moet ik doen met mijn meterstanden als ik ga verhuizen?

    Geef je eindmeterstanden op tijd door op het meterstandenformulier. Deze moet voorzien zijn van een handtekening van de woningbouwvereniging of van de oude of nieuwe bewoner. Zorg wel dat je op tijd opzegt. Want geeft je je verhuizing door nadat je verhuisd bent, dan geldt de de dag na je melding als verhuisdatum. Dit is ook de officiële beëindigingsdatum bij je netbeheerder. Als de meterstanden van de werkelijke verhuisdatum wel bekend zijn, hanteren wij deze voor het opmaken van de eindnota.

  • Wat moet ik doen met mijn meterstanden als ik opzeg bij Eneco?

    Noteer je eindmeterstanden goed op het meterstandenformulier. Deze heb je nodig voor je nieuwe energieleverancier of voor de volgende bewoner. Het is altijd handig om een foto te maken van deze eindstanden op je meters, zodat je exact weet wat de laatste standen zijn geweest. Zorg wel dat de datum goed zichtbaar is. Bijvoorbeeld door een krant bij de foto te houden.

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201 

(€ 0,45 per gesprek + je gebruikelijke belkosten), bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur. 

De afgelopen week was de wachttijd gemiddeld 2 minuten. Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen over je termijnbedrag, de jaarnota en het doorgeven van meterstanden.