Ondersteuning bij Toon®

Krijg Toon snel onder de knie met Toon Support en los storingen eenvoudig op.

Ik heb Toon® besteld, wat is de volgende stap?

Het stappenplan

Direct

Bevestiging

Je ontvangt per e-mail de bevestiging van je bestelling.

Maximaal 5 werkdagen later

Contract

Je ontvangt je contractbevestiging per post of e-mail (afhankelijk van wat je hebt aangegeven).

2 weken bedenktijd

Bedenktijd

Na ontvangst van je contract heb je 14 kalenderdagen bedenktijd.

Maximaal 1 week later

Welkomstbrief

Je ontvangt je Toon® welkomstbrief met activatiecodes.

Maximaal 3 weken later

Afspraak

Eneco belt je voor het maken van een installatieafspraak voor Toon®.

Gefeliciteerd! Je kunt Toon® nu gebruiken.

Het stappenplan

Direct

Bevestiging

Je ontvangt per e-mail de bevestiging van je bestelling.

Maximaal 5 werkdagen later

Contract

Je ontvangt je contractbevestiging per post of e-mail (afhankelijk van wat je hebt aangegeven).

Maximaal 1 week later

Welkomstbrief

Je ontvangt je Toon® welkomstbrief met activatiecodes.

Maximaal 3 weken later

Afspraak

Eneco belt je voor het maken van een installatieafspraak voor Toon®.

Gefeliciteerd! Je kunt Toon® nu gebruiken.

Het stappenplan

Direct

Bevestiging

Je ontvangt per e-mail de bevestiging van je bestelling.

Maximaal 5 werkdagen later

Contract

Je ontvangt je contractbevestiging per post of e-mail (afhankelijk van wat je hebt aangegeven).

2 weken bedenktijd

Bedenktijd

Na ontvangst van je contract heb je 14 kalenderdagen bedenktijd.

Maximaal 1 week later

Welkomstbrief

Je ontvangt je Toon® welkomstbrief met activatiecodes.

Maximaal 3 weken later

Afspraak

Eneco belt je voor het maken van een installatieafspraak voor Toon®.

Gefeliciteerd! Je kunt Toon® nu gebruiken.

Was je bij het bestellen van Toon® al klant van Eneco?

Heb je bij het bestellen gekozen voor EcoStroom en AardGas?

Hulp bij storingen

Toon vertelt je als er een storing is en helpt

Het kan voorkomen dat Toon het tijdelijk even niet goed doet. Zijn er bijvoorbeeld problemen met de aansturing van je cv, de meting van je energieverbruik of zie je geen weers- en verkeersinformatie? Toon helpt je en laat zien wat er aan de hand is via het storingsoverzicht. Je komt bij het storingsoverzicht via 'Menu' > 'Meer' > 'Systeem', of door op het gevarendriehoekje rechtsboven in het scherm te drukken.

Meer hulp met de hulpvideo's

Bekijk de video's waar je stap voor stap uitleg krijgt over wat je kunt doen. Je kunt de video's pauzeren, terug naar de vorige stap en meer.
 
Naar de video's

Oplossingen voor andere storingen

  • Toon laat mijn verbruik niet meer zien

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je verbruik niet zichtbaar is. Als je af en toe het verbruik niet ziet, is dat niet erg. Toon blijft gewoon je verbruik meten. Maar als de verbinding langdurig verbroken is, dan kan dit in sommige gevallen de meting van je verbruik op Toon beïnvloeden.

    Wat kun je zelf doen?
    Kijk eerst op Toon of er een storingsmelding staat. Dit herken je aan het driehoekje bovenin je scherm. Als je hierop klikt, zie je waar het aan ligt.

    • Storingsmelder geeft aan dat het een probleem is tussen de meteradapter en Toon zelf.
      Bekijk wat je hieraan kunt doen.
    • Storingsmelder geeft aan dat het ligt aan de sensoren.
      Bekijk wat je hieraan kunt doen.
    • Storingsmelder geeft aan dat het ligt aan de internetverbinding.
      Bekijk de hulpvideo en los het probleem samen met ons op.
      Liever niet via een video aan de slag? Bekijk dan hier wat je kunt doen.

    Heb je bovenstaande uitgeprobeerd en is het probleem nog niet opgelost? Bel dan naar 0900 - 235 3632 (gebruikelijke belkosten). Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.

  • Mijn huis wordt niet warm

    Bekijk de interactieve hulpvideo over dit probleem en los het samen met ons op. Liever niet via een video het probleem oplossen? Doorloop dan onderstaande stappen.

    Als je huis niet warm wordt dan kan dit aan Toon liggen, maar ook aan je cv-ketel of radiatoren. Controleer daarom eerst of:

    1. De temperatuur goed is ingesteld op Toon
    2. De knoppen van je radiatoren open staan

    Staan beide goed, dan werkt Toon niet goed of is er iets mis met je cv-ketel. Ga door met de volgende stappen.

    Toon werkt niet goed
    Kijk eerst op Toon of er een storingsmelding staat. Dit herken je aan het driehoekje bovenin je scherm. Als je hierop klikt, zie je waar het aan ligt.

    De cv-ketel doet het niet
    Doorloop de volgende stappen:

    1. Controleer of je cv-ketel goed in het stopcontact zit.
    2. Controleer met een ander apparaat of er stroom staat op het stopcontact van de cv-ketel.
    3. Als de waakvlam uit is, ontsteek deze dan.
    4. Controleer of de gaskraan open staat. Bijvoorbeeld door te checken of je gasfornuis normaal werkt.
    5. Zorg dat de waterdruk tussen de 1,5 en 2,0 bar zit.
    6. Geeft de cv-ketel een storingsmelding? Kijk dan in de gebruiksaanwijzing van je cv-ketel wat er aan de hand is of neem contact op met je installatiebedrijf.

    Is je probleem nog niet opgelost?
    Reset dan uw Toon en je cv-ketel. Je reset Toon via 'Menu' > 'Meer' > 'Systeem' > 'Software'. Je cv-ketel kun je resetten volgens de instructies van je ketel.

    Heb je bovenstaande uitgeprobeerd en is het probleem nog niet opgelost? Bel dan naar 0900 - 235 3632 (gebruikelijke belkosten). Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.

  • De CV-ketel doet het niet

    Werkt uw cv-ketel niet goed? Doorloop dan de volgende stappen:

    • Controleer of uw cv-ketel goed in het stopcontact zit.
    • Controleer met een ander apparaat of er stroom staat op het stopcontact van de cv-ketel.
    • Als de waakvlam uit is, ontsteek deze dan.
    • Controleer of de gaskraan openstaat. Bijvoorbeeld door een gaspit van uw fornuis aan te zetten.
    • Zorg dat de waterdruk tussen de 1,5 en 2,0 bar zit.
    • Reset uw cv-ketel volgens de instructies van uw ketel.
  • Toon maakt geen verbinding met wifi of internet

    Bekijk de hulpvideo en los het probleem samen met ons op.

    Liever niet via een video aan de slag? Bekijk dan hier wat je kunt doen.

    Heb je bovenstaande uitgeprobeerd en is het probleem nog niet opgelost? Bel dan naar 0900 - 235 3632 (gebruikelijke belkosten). Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur.

Snel van start met Toon®

Leer in een paar stappen de belangrijkste functies kennen

Voordat je met Toon aan de slag gaat, is het goed om te weten dat Toon na installatie twee weken nodig heeft om uit te vinden hoe snel je woning opwarmt en weer afkoelt. In deze periode kan de temperatuur net iets hoger of lager zijn dan de ingestelde temperatuur. Je hoeft daar op dat moment niets aan te wijzigen.

Ga snel van start met Toon

Of download de handleiding als PDF:Handleiding Toon

Software

Toon Software

Hoe voer ik een software-update uit?

De meest recente software-versie van Toon is 2.9. Bij een update krijg je automatisch bericht, maar je moet de nieuwe software wel zelf activeren. Als er nieuwe software beschikbaar is, zie je dat ook in het systeem. Er staat dan een updateknop achter ‘Software’.

  1. Bij een update verschijnt rechtsboven in het scherm van Toon een envelopje.
  2. Ga naar ‘Systeem’ in het menu en druk bij ‘Software’ op ‘Update’. Druk op 'Bijwerken'.
  3. Toon voert de update automatisch uit.

Let op! De update duurt ongeveer 5 minuten. Druk niet op de resetknop en zet Toon niet uit tijdens het updaten.

Toon® met Philips Hue

Overal uw persoonlijke verlichting bedienen

Philips Hue

Philips Hue lampen kunnen bediend worden met Toon®. Hue is de LED-lichtinnovatie van Philips waarmee u voor iedere kamer en gelegenheid een andere sfeer bepaalt. Bedienen kan ook op afstand met één van de handige apps. Een primeur, want Toon is de eerste thermostaat in Nederland die dit kan.

Waarom Hue bedienen met Toon®?

  • Met één druk op de knop is uw verlichting geregeld
  • Via Toon aan de muur, de centrale plek in uw huiskamer
  • Of op afstand via de handige apps

Binnenkort ontvangen Toon-gebruikers een aantrekkelijk aanbod van Eneco voor Philips Hue lampen. Houd uw mailbox of deze website in de gaten!

Download ook de mini-handleiding als PDF: De Toon® Philips Hue mini-handleiding

Toon® op Afstand

Dat kan je veel besparen!

Op afstand controle houden

Zet op afstand je verwarming aan of uit met de Toon® op afstand app. Zo staat nooit de thermostaat aan als het niet nodig is. En wordt het al warm als je onderweg bent naar huis.

Inzicht in je stroomverbruik

Met de app heb je je dagelijkse stroomverbruik simpel bij de hand.

Inzicht in je gasverbruik

Met de app ben je altijd op de hoogte van je huidige gasverbruik.


De app is geschikt voor Apple en Android telefoons. Let op: om de app te kunnen gebruiken heeft uw Toon softwareversie 2.9 of hoger. Inloggen doet u met de inloggegevens van uw Mijn Eneco account.

Meer info over software update 2.0 van Toon op Afstand.

Download de app nu!

   

Met Toon® op Tablet kun je er nu rustig voor gaan zitten!

Met de gratis app voor de tablet kun je nog gemakkelijker je Toon bedienen en je energieverbruik realtime bekijken, vanaf iedere plek in huis. Bovendien beschikt Toon op Tablet over nóg meer functies.

Maak kennis met Toon op Tablet

?wmode=opaque"

De voordelen van Toon op Tablet:

  • Bedien uw thermostaat gemakkelijk vanaf de bank
  • U heeft alle relevante informatie in één oogopslag bij de hand
  • Bekijk uw grafieken in nóg meer detail
  • Vergelijk uw energieprofiel met andere Toon-gebruikers of vrienden
  • Ontdek of u sluipverbruik heeft en hoe u dit kunt tegengaan

Let op! Om gebruik te maken van alle functionaliteiten van Toon op Tablet moet uw Toon over een softwareversie van 2.7 of hoger beschikken. In de app logt u in met uw Mijn Eneco account en bijbehorend wachtwoord. Bekijk de voorwaarden voor Toon op Tablet van Eneco.

Lees meer over Toon op Tablet of download de app nu!

   

Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Toon-team

Heb je een storing op Toon? Zorg er dan voor dat je thuis bent wanneer je ons belt. Alleen als je in de buurt bent van Toon, kunnen wij jou goed helpen de storing te verhelpen.

Bel naar 0900 - 235 3632

Bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 20.00 (lokaal tarief, incl. je telefoonkosten).

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen