Alles over Overstappen

Wat kan ik verwachten als ik klant ben geworden bij Eneco?

Bevestiging

Je ontvangt direct per e-mail een bevestiging van je bestelling. Even later ontvang je van ons een contractbevestiging.

14
Bedenktijd

Na ontvangst hiervan heb je nog 14 dagen bedenktijd. Daarna gaat Eneco je aanmelding administratief verwerken. Wil je kosteloos annuleren, dan kan dat door het ‘modelformulier voor annulering’ te gebruiken of via +31 (0)10 890 6981, bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

Zorgeloos overstappen

Je overstap is binnen 5 weken geregeld. Wij zeggen je oude contract bij je vorige energieleverancier voor je op. Ontvang je een opzegboete van je oude energieleverancier? Bij je keuze voor een energiecontract van 3 jaar of langer, vergoedt Eneco de boete tot € 125 per energieproduct (maximaal € 250 per klant).

Je bent overgestapt

Je ontvangt een verzoek om je meterstanden door te geven. Deze zijn nodig om een juist termijnbedrag voor je te berekenen. Na 4 weken ontvang je bericht met je (nieuwe) termijnbedrag en de definitieve leverdatum.

Wanneer je overstapt naar Eneco

Mijn Eneco

  • Altijd inzicht in je energieverbruik
  • Pas zelf je termijnbedrag aan
  • Kies zelf de datum van afschrijving van je termijnbedrag

Over Mijn Eneco

Eneco voordeelshop Speciaal voor klanten

Korting op bespaarproducten

  • De beste stroom-, gas- en waterbespaarders
  • Alles overzichtelijk gepresenteerd
  • Altijd korting op de adviesprijs

Naar de bespaarshop

Hulp bij energie besparen

Als je weet hoe je energie verbruikt, wordt besparen stukken makkelijker. Eneco helpt je daarbij.

Alles over energie besparen

Nu ook Mijn Eneco via de app. Over de Mijn Eneco app.

Veelgestelde vragen

  • Hoe word ik klant van Eneco?

    Je kunt snel en eenvoudig klant worden van Eneco. Bekijk ons aanbod of bekijk eerst onze productinformatie. Kies je ervoor over te stappen naar Eneco, dan regelen we gratis en zonder het stoppen van je energielevering je overstap. Bij een keuze voor een energiecontract van 3 jaar of langer vergoedt Eneco een mogelijke opzegboete bij overstappen. De opzegboete van de oude leverancier wordt vergoed tot een maximum van € 125 per energieproduct met een maximum van € 250 per klant.

  • Ik ga verhuizen en wil op mijn nieuwe adres klant worden van Eneco. Wat moet ik doen?

    Meld je hier direct aan en geef aan dat je gaat verhuizen. Geef de datum van sleuteloverdracht aan.

  • Wanneer vergoedt Eneco de opzegboete van mijn vorige energieleverancier?

    Als je een vast contract had bij je oude energieleverancier, kun je een opzegboete ontvangen voor het opzeggen van je energiecontract. Kies je voor een energiecontract met een looptijd van minimaal drie jaar? Dan vergoeden wij deze opzegboete tot € 125 per energieproduct, het maximale bedrag dat wettelijk is vastgelegd. Eneco heeft voor dit beleid gekozen, omdat wij geloven én investeren in duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Zo streven wij ook naar een langdurige relatie met onze klanten, en investeren hier ook in.

    Op onze website kun je het declaratieformulier boetevergoeding vinden. Vul het declaratieformulier volledig in en stuur het ons toe. Bij het veld campagnereferentie vul je ‘onbekend’ in. Vergeet niet een kopie mee te sturen van de factuur waarop de opzegboete vermeld is. Het adres staat vermeld op het formulier. Je moet dus eerst zelf je opzegboete betalen. Uiteraard wordt je opzegboete vervolgens zo snel mogelijk vergoed. Als je het energiecontract met Eneco voor het verstrijken van de oorspronkelijke looptijd (tussentijds) beëindigt, moet je deze boetevergoeding aan Eneco terug betalen. De opzegboete kun je tot uiterlijk zes maanden na ingangsdatum van je energiecontract bij Eneco declareren.
     


Of liever samen je vraag oplossen

Eneco Phone

Bel dan gratis met

0800 - 0062

Op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.

Eneco textbox

Vind je antwoord op ons forum en social media

Op het Eneco Forum kun je je vraag eenvoudig voorleggen aan andere klanten en antwoorden lezen op eerdere vragen. Ook is Eneco bereikbaar via Twitter en Facebook, op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur. Op het forum en social media helpen we elkaar.

Naar het Forum

Eneco Postcard

Stuur een bericht

Stel direct je vraag aan de juiste expert via ons e-mailformulier. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht van ons.

Vraag stellen