Meterstanden doorgeven

Om uw jaarnota op te kunnen maken of in het geval van een wijziging van uw contract bij verhuizing, overstap of in het geval van opzeggen, vragen wij u om uw meterstanden door te geven. U ontvangt dat verzoek per e-mail of per post met een kaartje. Geef de meterstanden altijd tijdig door. Zo voorkomt u dat we uw jaarnota baseren op geschatte standen en dat we onnodige kosten moeten maken voor aanpassingen op de jaarnota.

Vul hieronder uw opnamekenmerk en huisnummer in. Uw opnamekenmerk kunt u vinden op de meterstandenkaart. Het kenmerk is uniek en bestaat uit maximaal 9 cijfers.

Krijgt u een foutmelding? Klik hier.

Let op! Als u een foutmelding krijgt bij het invoeren van uw opnamekenmerk dan kan het volgende het geval zijn:

  • U heeft een kleinzakelijke aansluiting bij Eneco MKB of een particuliere aansluiting. U kunt dat herkennen aan uw klantnummer. Begint uw klantnummer met een cijfer, geef dan hier uw meterstanden door. Begint uw klantnummer met een K, dan kunt u uw meterstanden hierboven doorgeven.
  • uw opnamekenmerk is verouderd. In dat geval dient u de meterstanden per e-mail aan te leveren bij uw brancheteam. De contactgegevens van uw brancheteam kunt u ook terugvinden op uw factuur.

Geldt bovenstaande niet voor u en krijgt u nog steeds een foutmelding? Neem dan contact op met uw brancheteam.

Terug naar boven