Hulp nodig op deze pagina?arrow up

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

over KetelComfort
  • Waarom is het verstandig mijn cv-ketel in onderhoud te nemen?

    Een goed onderhouden cv-ketel is zuiniger en zal minder vaak in storing vervallen. Ook blijft hij veilig werken waardoor gevaarlijke situaties worden voorkomen. Daarnaast ben je verzekerd van 24 uur storingshulp. Bel je voor 15:00 uur dan komen wij dezelfde dag bij je langs. Ten slotte behoudt een goed onderhouden cv-ketel zijn waarde ook bij de verkoop van je huis.

  • Is Eneco ervaren in het onderhouden van cv-ketels?

    Eneco is een belangrijke speler in de markt voor energie. Niet alleen op het gebied van levering van elektriciteit en gas, maar ook wat betreft het onderhoud van cv-ketels. Eneco heeft al tientallen jaren ervaring op het gebied van service & onderhoud van cv-ketels. Meer dan 250.000 consumenten laten hun cv-ketel door ons onderhouden. Jouw cv-ketel is voor onderhoud bij ons in goede handen.

  • Waar betaal ik precies abonnementskosten voor?

    Met KetelComfort ben je verzekerd van een periodieke onderhoudsbeurt aan jouw cv-ketel. Daarnaast kun je ons inschakelen in geval van storing. Als je vóór 15.00 uur contact met ons opneemt, komt er dezelfde dag nog één van onze experts bij je langs.

  • Hoe worden de afspraken voor het periodieke onderhoud geregeld?

    We nemen contact met je op wanneer het weer tijd is voor het periodieke onderhoud van jouw cv-ketel. Zo hoef je hier zelf nooit meer aan te denken. Wel zo’n prettig idee.

  • Wat moet ik doen als ik een storing heb?

    Neem bij een storing contact met ons op. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Je belt naar: 088 - 89 55 000. Neem vóór 15.00 uur contact met ons op, dan komt er dezelfde dag nog één van onze experts bij je langs.

  • Moet ik extra betalen wanneer ik een storing heb?

    Nee, je hoeft niet extra te betalen bij een storing. Storingshulp, voorrijkosten en arbeidsloon zijn inbegrepen in de KetelComfort onderhoudsabonnementen, behalve bij KetelComfort Basis. Materiaalkosten die buiten garantie vallen en/of betrekking hebben op randapparatuur (zoals bijvoorbeeld expansievat, radiatoren, leidingwerk, rookgasafvoer), zijn wél voor je eigen rekening.

  • Hoe snel zijn jullie ter plaatse wanneer ik een storing heb?

    Bij een melding vóór 15.00 uur zullen we nog dezelfde dag bij je langskomen om de storing te verhelpen. Bij spoed of gevaarlijke situaties zijn we uiteraard 24 uur per dag beschikbaar.

  • Hoe kan ik overstappen naar een onderhoudsabonnement van Eneco?

    Je kunt snel en eenvoudig overstappen naar Eneco. Bekijk ons aanbod en kies je abonnement. Kies je ervoor over te stappen naar Eneco, dan helpen we je bij de overstap. Je kunt je huidige onderhoudsabonnement eenvoudig opzeggen met deze opzegbrief. Daarnaast hebben wij de meest voorkomende aanbieders van een onderhoudsabonnement in dit overzicht op een rijtje gezet.

  • Waarom moet ik betalen voor mijn Ketelcheck?

    Voordat wij jouw ketel in onderhoud nemen, controleren we bij de Ketelcheck eerst of alles met je ketel in orde is. Wij nemen jou ketel namelijk pas in onderhoud als deze goed functioneert. Doorgaans duurt een Ketelcheck maximaal 1 uur. Als bij de Ketelcheck blijkt dat er een storing is, controleert de monteur of hij deze direct kan verhelpen. Mocht de monteur hierdoor meer tijd of extra materiaal nodig hebben, dan zijn de kosten hiervan voor je eigen rekening. Deze kosten zijn namelijk ontstaan voordat je ketel bij ons in onderhoud was.

    Bij onderhoud zijn de voorrijkosten en arbeidsloon voor rekening van Eneco nadat wij jouw ketel in contract hebben genomen. Afhankelijk van het soort onderhoudscontract dat u heeft, kunnen voorrijkosten en arbeidsloon die bij een mogelijke storing worden gemaakt ook voor rekening van Eneco zijn.

Heb je vragen over het bestelproces?

Eneco Phone

Bel dan gratis met

0800 - 0062

Op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.