Storing?

Onze experts staan voor je klaar!

Bel naar 088 895 5000

We zijn 24 uur per dag, 7 dagen
per week bereikbaar.

Wij helpen je graag!

Nog geen abonnement?

Wel een storing, maar geen onderhoudsabonnement? Als je direct een KetelComfort abonnement afsluit, dan verhelpen we je storing en betaal je geen voorrijkosten en arbeidsloon!

Bekijk abonnementen

Huur je al een ketel bij ons?

Of heb je al een onderhoudsabonnement van Eneco maar ben je op zoek naar een nieuwe cv-ketel?

Bel dan gratis met 0800 - 0062. Op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur.

Zelf aan de slag met je cv

Worden de radiatoren in huis niet goed warm? Of hoor je tikkende geluiden? Dan zit er lucht in de installatie. In deze video laat onze monteur zien hoe je de lucht eruit laat.

Als er te weinig water in de cv‐installatie zit, is deze gevoeliger voor storingen. In deze video laat onze monteur zien hoe je zelf de cv‐installatie kunt bijvullen. Dit duurt ongeveer 20 minuten.

Zelf je storing oplossen?

Waarom wachten op een monteur als je zelf de cv-ketel storing kunt oplossen?
  • Storing aan je cv-ketel?

    Wat kun je doen bij een storing aan je cv-ketel? Controleer het volgende voordat je contact met ons opneemt.

    1. Heeft je cv-ketel een display (infoscherm)? Ja: staat display aan, noteer dan de storingscode en raadpleeg de handleiding van je cv-ketel. Staat de display niet aan of heb je geen display, ga dan door naar de volgende stap.
    2. Is er stroom? Nee: kijk of de stekker in het stopcontact zit. Zit de stekker erin en heb je nog steeds geen stroom, controleer dan of er een zekering is doorgeslagen.
    3. Is er gas? Nee: draai de gastoevoer van de cv-ketel open. Let op: ruik je een gaslucht, draai dan onmiddellijk de gasstopkraan van het toestel en de hoofdgaskraan dicht, breng jezelf en je medebewoners in veiligheid en neem vervolgens meteen contact met ons op.
    4. Staan de radiatoren open en is de thermostaat ingeschakeld? Nee: draai de radiatoren open en schakel de thermostaat in.
    5. Is er water? Nee: draai de watertoevoer van de cv-ketel open. Ja: controleer of de waterdruk van de cv-ketel tussen de 1 en 2 bar is. Is dit niet het geval, ontlucht dan je cv-installatie en vul water bij. Werkt je cv-ketel nog steeds niet, noteer dan (indien mogelijk) de storingscode en neem contact met ons op.
  • Storing aan je elektrische boiler?

    Je hebt een storing aan je elektrische boiler. Bekijk aan de hand van onderstaande situatie wat je zelf kunt doen voordat je contact met ons opneemt.

    Het water wordt niet warm

    Een boiler is een voorraadtoestel. Het warme water kan op raken als er bijvoorbeeld veel of lang gedoucht is. De boiler heeft daarna tijd nodig om een nieuwe voorraad water op te warmen. Is er niet veel warm water gebruikt en heb je toch geen warm water? Dan kun je het volgende doen:

    1. Controleer in de meterkast of de zekering nog goed is.
    2. Controleer of de boiler het water opwarmt. Elektrische boilers werken op dag- of nachtstroom. Meestal wordt het water opgewarmd tijdens het lagere nachtstroomtarief.
    3. Heeft je boiler een 2-uursklok voor extra warm watercomfort overdag, draai deze dan helemaal open (instellen op 2 uur of 120 minuten). Controleer na twee uur of het water warm is.
    4. Warmt de boiler het water niet op, neem dan contact met ons op.
  • Storing aan je geiser?

    Je hebt een storing aan je geiser. Bekijk aan de hand van onderstaande situaties wat je zelf kunt doen voordat je contact met ons opneemt.

    Het water wordt niet warm

    1. Controleer of de gaskraan open staat en of de stekker in het stopcontact zit (indien aanwezig).
    2. Controleer de waakvlam (indien aanwezig).
    3. Volg de instructies op de geiser of in de handleiding om de waakvlam weer aan te steken en/of het toestel weer werkend te krijgen.
    4. Krijg je de geiser niet aan of wordt het water nog steeds niet warm, bel dan de storingsdienst van Eneco.

    Let op: ruik je een gaslucht, draai dan onmiddellijk de gasstopkraan van het toestel en de hoofdgaskraan dicht, breng jezelf en je medebewoners in veiligheid en neem vervolgens meteen contact met ons op.

    Het water mengt niet goed

    Je hebt dit probleem alleen in de douche:

    1. Controleer of uw douchekop/perlator ontkalkt moet worden.
    2. Heb je onlangs een waterbesparende douchekop geïnstalleerd? Dit kan zorgen voor wisselende warmwatertemperaturen.
    3. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.

    Het water wordt niet warm genoeg

    1. Op geisers zit een mengknop die ervoor zorgt dat er koud water wordt toegevoegd aan het warme water dat naar de douche gaat. Door de mengknop verder dicht te draaien wordt er minder koud water met het warme douchewater gemengd.
    2. Wordt het water nog steeds niet warm genoeg, neem dan contact met ons op.

    Er is te weinig druk op het water uit de kraan

    1. Controleer of de hoofdkraan en/of de waterstopkraan achter de geiser goed open staat.
    2. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact met ons op.