Overstappen

Snel en eenvoudig overstappen

  • Wij helpen je bij jouw overstap
  • Binnen 3 weken na aanmelding de eerste onderhoudsbeurt
  • Ook inspectie op veiligheid

Overstappen naar een onderhoudsabonnement van Eneco

Je kunt snel en eenvoudig overstappen naar een onderhoudsabonnement van Eneco. Kies je ervoor over te stappen naar Eneco, dan helpen we je bij de overstap. Je kunt je huidige onderhoudsabonnement eenvoudig opzeggen met deze opzegbrief. Daarnaast hebben wij de meest voorkomende aanbieders van een onderhoudsabonnement in dit overzicht op een rijtje gezet.

Direct

Bevestiging

Je ontvangt direct per e-mail de bevestiging van je bestelling op het door jou opgegeven e-mailadres

2 weken bedenktijd

Bedenktijd

Je hebt 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je contract.

5 werkdagen later

Afspraak

Binnen 5 werkdagen word je gebeld om de ketelcheck in te plannen. Hierbij komt de monteur de ketel inspecteren en wordt bepaald of je ketel in het abonnement kan worden opgenomen.

Uitvoer eerste onderhoud

Ketelcheck + inspectie op veiligheid

Een monteur van Eneco komt langs om het eerste onderhoud uit te voeren. Eventuele materiaalkosten die tijdens deze beurt worden gemaakt en extra uurloon als de reparatie langer dan 1 uur duurt komen voor je rekening.

Deze ketelcheck omvat het volgende:

• Controleren van de werking van de cv-ketel
• Veiligheidsinspectie en controle op aansluiting rookgasafvoer/condenswaterafvoer conform de nieuwe wettelijke eisen
• Inregelen van de ketel voor een optimaal comfort
• Opnemen van de gegevens voor correcte registratie van de ketel

Na ketelcheck

Start abonnement

Het abonnement gaat definitief in als tijdens de ketelcheck blijkt dat je cv-ketel geschikt is.

Waarom moet ik betalen voor mijn Ketelcheck?

Voordat wij uw ketel in onderhoud nemen, controleren we bij de Ketelcheck eerst of alles met uw ketel in orde is. Wij nemen uw ketel namelijk pas in onderhoud als deze goed functioneert. Doorgaans duurt een Ketelcheck maximaal 1 uur. Als bij de Ketelcheck blijkt dat er een storing is, controleert de monteur of hij deze direct kan verhelpen. Mocht de monteur hierdoor meer tijd of extra materiaal nodig hebben, dan zijn de kosten hiervan voor uw eigen rekening. Deze kosten zijn namelijk ontstaan voordat uw ketel bij ons in onderhoud was.

Bij onderhoud zijn de voorrijkosten en arbeidsloon voor rekening van Eneco nadat wij uw ketel in contract hebben genomen. Afhankelijk van het soort onderhoudscontract dat u heeft, kunnen voorrijkosten en arbeidsloon die bij een mogelijke storing worden gemaakt ook voor rekening van Eneco zijn.

Wanneer je overstapt naar
een onderhoudsabonnement van Eneco:

  • Om het jaar onderhoud door een Eneco-monteur
  • Voor storingen zijn wij 24/7 telefonisch bereikbaar
  • Bij onderhoud voorrijkosten en arbeidsloon inbegrepen

Veelgestelde vragen

over KetelComfort
  • Waarom is het verstandig mijn cv-ketel in onderhoud te nemen?

    Een goed onderhouden cv-ketel is zuiniger en zal minder vaak in storing vervallen. Ook blijft hij veilig werken waardoor gevaarlijke situaties worden voorkomen. Daarnaast bent u verzekerd van 24 uur storingshulp. Belt u voor 15:00 uur dan komen wij dezelfde dag bij u langs. Ten slotte behoudt een goed onderhouden cv-ketel zijn waarde ook bij de verkoop van uw huis.

  • Is Eneco ervaren in het onderhouden van cv-ketels?

    Eneco is een belangrijke speler in de markt voor energie. Niet alleen op het gebied van levering van elektriciteit en gas, maar ook wat betreft het onderhoud van cv-ketels. Eneco heeft al tientallen jaren ervaring op het gebied van service & onderhoud van cv-ketels. Meer dan 250.000 consumenten laten hun cv-ketel door ons onderhouden. Uw cv-ketel is voor onderhoud bij ons in goede handen.

  • Waar betaal ik precies abonnementskosten voor?

    Met KetelComfort bent u verzekerd van een periodieke onderhoudsbeurt aan uw cv-ketel. Daarnaast kunt u ons inschakelen in geval van storing. Als u vóór 15.00 uur contact met ons opneemt, komt er dezelfde dag nog één van onze experts bij u langs.

  • Hoe worden de afspraken voor het periodieke onderhoud geregeld?

    We nemen contact met u op wanneer het weer tijd is voor het periodieke onderhoud van uw cv-ketel. Zo hoeft u hier zelf nooit meer aan te denken. Wel zo’n prettig idee.

  • Wat moet ik doen als ik een storing heb?

    Neem bij een storing contact met ons op. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U belt naar: 088 - 89 55 000. Neem vóór 15.00 uur contact met ons op, dan komt er dezelfde dag nog één van onze experts bij u langs.

  • Moet ik extra betalen wanneer ik een storing heb?

    Nee, u hoeft niet extra te betalen bij een storing. Storingshulp, voorrijkosten en arbeidsloon zijn inbegrepen in de KetelComfort onderhoudsabonnementen, behalve bij KetelComfort Basis. Materiaalkosten die buiten garantie vallen en/of betrekking hebben op randapparatuur (zoals bijvoorbeeld expansievat, radiatoren, leidingwerk, rookgasafvoer), zijn wél voor uw eigen rekening.

  • Hoe snel zijn jullie ter plaatse wanneer ik een storing heb?

    Bij een melding vóór 15.00 uur zullen we nog dezelfde dag bij u langskomen om de storing te verhelpen. Bij spoed of gevaarlijke situaties zijn we uiteraard 24 uur per dag beschikbaar.

  • Hoe kan ik overstappen naar een onderhoudsabonnement van Eneco?

    Je kunt snel en eenvoudig overstappen naar Eneco. Bekijk ons aanbod en kies je abonnement. Kies je ervoor over te stappen naar Eneco, dan helpen we je bij de overstap. Je kunt je huidige onderhoudsabonnement eenvoudig opzeggen met deze opzegbrief. Daarnaast hebben wij de meest voorkomende aanbieders van een onderhoudsabonnement in dit overzicht op een rijtje gezet.

Hulp van onze experts

Je belt naar:

088 89 55 000

Eneco Postcard

Advies bij de keuze van een product of abonnement

Verstuur een vraag, klacht of opmerking direct aan de juiste expert via ons mailformulier

Vraag stellen