Snel van start
met Toon®

  • Bel 088 200 0168 voor installatie
  • Regel meteen uw abonnement
  • Binnen 7 dagen inzicht in uw verbruik

Met een abonnement is Toon op zijn best!

Je maakt optimaal gebruik van Toon door het abonnement. Hiermee wordt Toon het brein van je slimme huis.*

  • Altijd en overal inzicht in je stroom- en gasverbruik en wat dit ongeveer kost.
  • Met de functie Coach op Toon® ontvang je persoonlijke bespaartips.
  • Bedien je verwarming op afstand met apps voor smartphone en tablet.
  • Extra internetdiensten, zoals weer- en verkeer.
  • Je ontvangt alle nieuwe functies automatisch via software-updates.

Regel makkelijk je abonnement. Bel vandaag nog met 0900 235 3632 (je betaalt je gebruikelijke belkosten, bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur).

*Let op: je hebt minimaal 1 maand abonnement nodig voor de installatie. Daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar. Hiermee verlies je wel de belangrijkste functies van Toon.

Haal meer uit Toon

Met Toon®
Slimme Stekkers

Koppel elektrische apparaten aan Toon met Slimme Stekkers. Zo kunt u per apparaat zien wat het verbruikt en zet u ze op afstand aan en uit.

Nu te bestellen met € 10 korting!

Meer info

Persoonlijke lichtinstellingen met Philips Hue

Een primeur, want Toon is de eerste thermostaat in Nederland waarmee u uw persoonlijke lichtvoorkeuren kunt instellen en bedienen. Dit kan via Toon aan de muur of op afstand via de gratis apps.


Meer info

Speciaal voor u: Toon® Support

Wilt u Toon op afstand apps downloaden of meer lezen over de nieuwe functies van Toon? Kijk dan op Toon Support, een speciale onlineomgeving voor Toon-gebruikers. Hier vindt u ook handleidingen terug of wat u moet doen bij storing.

Veelgestelde vragen

  • Wat biedt Eneco mij nu?

    Als gebruiker van Toon in combinatie met het abonnement ontvangt u automatisch alle nieuwe functies van Toon via software updates. Daarnaast heeft u ook toegang tot onze voordeelshop waar u direct aanvullende producten voor Toon kunt aanschaffen. En gebruikmaken van kortingsacties.
    Kijkt u ook eens op Toon Support, de online omgeving voor Toon-gebruikers.

  • Toon geeft mij ook een indicatie van de kosten van mijn energieverbruik. Hoe werkt dit?

    Omdat je geen energiecontract hebt bij Eneco, kan Toon geen koppeling maken met je contractprijs voor energie. Daarom laat Toon zien wat je verbruik kost tegen de gemiddelde marktprijs voor energie. Dit zal niet veel afwijken van je persoonlijke energietarieven. Zo krijg je met Toon toch een nauwkeurige indicatie van je energiekosten.

  • Ik heb Toon gekocht via Coolblue, wat mag ik nu verwachten?

    Bij uw aankoop zit inbegrepen de installatie van Toon door een erkend Eneco monteur. Op de doos, waar Toon in zit, ziet u op de voorzijde ene instructie-sticker hiervoor. Belt u op werkdagen tussen 09.00 uur en 20.00 uur met
    088 200 0168 voor het maken van een installatieafspraak. Hiervoor heeft u de persoonlijke unieke code nodig, die op de sticker staat. Deze code is persoonlijk en slechts eenmaal te gebruiken. Meestal hangt Toon binnen een werkweek bij u aan de muur. Tijdens het telefoongesprek regelt u ook meteen uw Toon abonnement. U betaalt voor Toon € 3,50 per maand, en het is maandelijks opzegbaar. Binnen een week na aanmelding ontvangt u uw activeringscode voor Toon en inloggegevens die u nodig heeft voor de Toon apps.

  • Waar kan ik bijbehorende producten en/of uitbreidingen op Toon vinden?

    U kunt deze vinden in onder andere de Bespaarshop van Eneco. Van tijd tot tijd hebben we zelfs aanbiedingen, waar u als Toon-klant ook van gebruik kan maken. Dat geldt ook voor andere energiebesparende- en/of zuinige producten, die u in deze shop vindt.

    U kunt ook gaan naar de speciale online omgeving voor Toon-gebruikers: Toon Support.

    Daarnaast koopt u ook uitbreidingen als Rookmelder op Toon®, Philips Hue en Slimme Stekker op Toon® via sites als Coolblue of Bol.com.

  • Waarom kan ik Toon niet zelf installeren?

    De thermostaat stuurt je CV ketel aan: een apparaat waar gas, stroom en water samenkomen. Omdat wij ieder risico op onveilige situaties tijdens en na installatie willen uitsluiten, wordt Toon alleen verkocht in combinatie met installatie door een professioneel monteur. Installeer je Toon wel zelf, dan vervalt je garantie op Toon.

  • Moet Toon altijd verbonden zijn met wifi?

    Ja, zorg ervoor dat Toon altijd verbonden is met je wifi-router. Het is daarom belangrijk dat je wifi-router altijd aan staat. Zet je router bijvoorbeeld 's nachts niet uit. Zo zorg je ervoor dat Toon altijd optimaal zijn werk kan doen.

  • Wat gebeurt er als blijkt dat Toon niet bij mij thuis geïnstalleerd kan worden?

    Als blijkt dat door technische redenen Toon niet bij je geïnstalleerd kan worden, ontvang je het aankoopbedrag terug.

    Voor installatie van Toon is het volgende nodig:

    • WiFi + internetverbinding om Toon op internet aan te sluiten;
    • Een voor Toon geschikte elektriciteits- en gasmeter, die zich in je huis bevinden;
    • Een vrij stopcontact in je meterkast en bij de CV ketel. Niet aanwezig? Onze monteur plaatst deze voor je als service.

    Dit wordt met je gecheckt bij het maken van je installatieafspraak. De monteur kijkt of dat je elektriciteits- en gasmeter geschikt zijn voor een koppeling met Toon. Als dit niet zo is, doen wij voor jou de aanvraag voor versnelde installatie van een slimme meter.

  • Ik wil toch geen Toon, hoe kan ik deze terugsturen?

    Als Toon nog niet bij u geïnstalleerd is, geldt het reguliere retourproces van de (r)etailer. Dat betekent dat u binnen 14 dagen Toon gratis kunt retourneren en ontvangt u uw aankoopbedrag terug. Meer informatie hierover vindt u terug op de site van de (r)etailer. Let op: u kunt alleen een ongeopende verpakking (incl. folie) retourneren.

    Is Toon al bij u geïnstalleerd én heeft u het abonnement voor Toon afgesloten, dan kunt u bellen met onze Klantenservice via 0900 - 235 3632 (u betaalt uw gebruikelijke belkosten). Na installatie heeft u nog 14 dagen bedenktijd.

  • Ik wil geen abonnement afsluiten voor Toon, wat nu?

    Als u geen abonnement afsluit, werkt Toon niet. Juist het abonnement maakt van Toon een unieke, slimme thermostaat. Met Toon heeft u:

    • Een thermostaat welke u cv-ketel efficiënter aanstuurt. Toon is zelflerend en zet uw cv harder of zachter o.b.v. de tijd die benodigd is om de juiste temperatuur te bereiken (modulerend).
    • Inzicht in uw stroom- en gasverbruik. Realtime en in het verleden. Alles wordt gepresenteerd in overzichtelijke diagrammen en grafieken.
    • Grip op uw energiekosten. Toon® laat uw verbruikskosten zien, gebaseerd op de gemiddelde marktprijs voor stroom en gas.
    • Toon op afstand bedienen met de gratis apps voor uw smartphone of tablet. Met uw tablet profiteert u zelfs van nóg meer inzicht.
    • Ga de interactie aan met Coach op Toon® en bespaar nog meer door inzicht en persoonlijke tips.
    • Leren waar pieken in uw verbruik vandaan komen en sluipverbruik aanpakken.
    • Inzicht krijgen per apparaat met Slimme Stekker op Toon® en uw apparaten op afstand bedienen.
    • Uw energieprofiel vergelijken met dat van andere Toon®-gebruikers of vrienden.
    • Actuele weers- en verkeersinformatie bekijken, gewoon op uw thermostaat.
    • Altijd gebruik maken van de nieuwste software updates en toevoegingen op Toon®.

    Maandelijks betaalt u hiervoor € 3,50 aan Eneco. Het abonnement is ook maandelijks opzegbaar. Ga hiervoor naar:

    eneco.nl/annuleren
  • Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe functies op Toon?

    Je ontvangt automatisch de Toon Nieuwsbrief. Daarnaast ontvang je ook serviceberichten.

    Ook kun je op de hoogte blijven via Toon Support, de speciale online omgeving voor Toon gebruikers. Hier zie je ook welke (nieuwe) koppelmogelijkheden er zijn voor Toon, zoals nu Slimme Stekkers, Philips Hue en Rookmelder op Toon.