Waterdruk cv-ketel

Bekijk instructiefilms

KetelHulp op Toon heeft een melding over de waterdruk van je cv-ketel ontvangen. Je hebt mogelijk nu geen warm water of verwarming. Je kunt dit makkelijk zelf oplossen met behulp van één van de instructiefilms.

Instructiefilms

Is je waterdruk te hoog ( >2 bar)?

Is je waterdruk te laag ( <1,5 bar)?

Alles over KetelHulp op Toon

Veelgestelde vragen
  • Werkt KetelHulp op Toon® op alle cv-ketels?

    KetelHulp op Toon® werkt op alle OpenTherm® aangesloten cv-ketels. OpenTherm -producten zijn herkenbaar aan het OpenTherm logo. OpenTherm is de taal waarmee twee modulerende toestellen met elkaar praten. Hierdoor kunnen cv-ketels en thermostaten van verschillende merken onderling met elkaar samen werken. KetelHulp op Toon werkt nog niet met Nefit cv-ketels.

    Als u wil weten of uw cv-ketel OpenTherm® is aangesloten dan kijkt u op uw Toon display bij Menu>Instellingen>Verwarming. Bovenaan dit menu ziet u een schuifje met ‘Aansturing ketel’. Dit schuifje moet op OpenTherm staan. Druk op controleren Toon opnieuw te laten testen op welke manier hij op uw ketel is aangesloten.

    U kunt KetelHulp op Toon ook gebruiken als u de ketel ergens anders hebt gekocht dan bij Eneco.

  • Welke berichten kan ik verwachten via Toon® en hoe krijg ik die binnen?

    Toon monitort uw cv-ketel 24 uur per dag, 7 dagen per week. Wanneer uw cv-ketel geen melding geeft, dan ziet u dit op Toon aan het cv-ketelsymbool met het groene vinkje. Zodra uw cv-ketel een storings- of servicemelding geeft, ontvangt u een bericht op Toon. Als u dat wenst, kunt u deze melding ook via e-mail, sms en/of de Toon app ontvangen. Voor e-mail en sms kunt u dit instellen op uw Toon (Kies in het menu: KetelHulp > Waarschuwen).

  • Wat ziet Eneco van mijn cv-ketel? Hoe kan dat?

    Toon is een thermostaat en staat dus continu in contact met uw cv-ketel. Zodra uw cv-ketel een melding geeft, stuurt Toon deze automatisch door naar Eneco. Toon maakt hierbij altijd gebruik van een beveiligde verbinding. Voor KetelHulp op Toon® worden verbruiksgegevens en thermostaatinstellingen niet geraadpleegd. Meer weten over veiligheid en privacy? Kijk in de voorwaarden Toon KetelComfort en de Privacyverklaring Toon®.

  • Wanneer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Uw cv-ketel geeft twee type meldingen: een storingsmelding of een servicemelding.
    Als uw cv-ketel een storingsmelding geeft dan heeft u een storing waardoor uw cv-ketel het niet meer doet. Wij bellen u dan binnen 1 uur. Mocht het om het water bijvullen van uw cv-ketel gaan, dan kunt u dit makkelijk zelf oplossen. Wij helpen u met een kort instructiefilmpje.

    Doet uw cv-ketel het nog wel, maar er lijkt toch iets aan de hand. U krijgt dan binnen 24 uur telefonisch advies om te voorkomen dat de ketel uitvalt.

    De Eneco expert kan u bellen van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 en in het weekend van 10.00 tot 22.00. Samen met u bekijken we hoe de storing te verhelpen. Bij een melding na deze tijden, nemen we de eerstvolgende dag contact op.

  • Op welk telefoonnummer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Wij bellen u op het telefoonnummer zoals bekend bij Eneco. Dit kunt u inzien en wijzigen op mijneneco.nl. Wij bellen niet op het nummer dat u in Toon heeft genoteerd onder Menu> meldingen. Dat wordt gebruikt voor het versturen van een SMS.

  • Om KetelHulp op Toon® te activeren, moet ik weten welke cv-ketel ik heb. Waar vind ik dat?

    Controleer uw cv-ketelmerk en -type in de gebruikshandleiding van uw cv-ketel. Of maak gebruik van de KetelCheck. Ga naar eneco.nl/ketelcheck en bepaal in 2 stappen welke cv-ketelmerk en –type u heeft.

  • Waarom staat KetelHulp op Toon® niet op de website?

    KetelHulp op Toon® is momenteel nog niet beschikbaar voor iedereen en daarom nog niet vindbaar via onze website. U kunt alleen gebruik maken van KetelHulp op Toon® als u van Eneco per e-mail een uitnodiging heeft gekregen.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor KetelHulp op Toon®?

    U kunt zich op elk moment afmelden voor KetelHulp op Toon via 0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten).

  • Telefonisch advies bij een servicemelding om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

    Door te bellen bij servicemeldingen van uw ketel kunnen we samen met u voorkomen dat u daadwerkelijk geen verwarming meer heeft. De expert van Eneco kan zien wat de oorzaak van de melding is en samen met u zoeken naar een oplossing. Misschien kunt u zelf iets doen of is het toch handig om alvast een monteur langs te laten komen.

  • Wat is het voordeel van direct een seintje krijgen als er een CV-ketelstoring is?

    Een cv-ketel is een belangrijk apparaat. U laat uw ketel daarom regelmatig nakijken. Maar hij kan natuurlijk een keer kuren krijgen of uitvallen. Het is vervelend om dat pas te ontdekken als u onverwachts onder een koude douche stapt of een koud huis binnenstapt. Hoe eerder u het weet, hoe eerder het is oplost. En als u het probleem eenvoudig zelf kan verhelpen is dat mooi meegenomen, want dit scheelt u tijd en gedoe.

  • Waarom belt Eneco bij storingsmelding binnen 1 uur en bij servicemeldingen binnen 24 uur?

    Bij een storingsmelding zit u waarschijnlijk zonder warm water of kunt u uw huis niet meer verwarmen. We helpen u graag zo snel mogelijk om dit ongemak voor u weg te nemen. Bij een servicemelding doet de ketel doet het nog wel, maar lijkt er toch iets aan de hand. De expert bespreekt met u wat u kunt doen om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Dit heeft iets minder haast omdat uw ketel nog werkt.

  • Waarom heb ik na aanmelding geen bericht op Toon ontvangen?

    Heeft u voor aanmelding software versie 3.4 op Toon geïnstalleerd? Zo niet, dan kunt u dit alsnog doen en krijgt u alsnog bericht op Toon dat u KetelHulp op Toon kunt activeren.

Heb je vragen?

Bellen

0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten)

Bereikbaar op werkdagen en in het weekend van 8.00 tot 22.00 uur.