KetelHulp op Toon®

Ontdek nu de mogelijkheden

Nooit meer onaangenaam verrast worden door een storing aan je cv-ketel? Laat dat maar aan onze nieuwe dienst KetelHulp op Toon over. Deze dienst op Toon informeert je bij een storing aan je cv-ketel. Bij een urgente storing zorgt KetelHulp ervoor dat je binnen een uur advies van een Eneco cv-ketelexpert krijgt en dat voor maar 0,95 cent per maand.

Hulp bij een storing aan je cv-ketel

KetelHulp op Toon

  • Altijd en overal inzicht in het functioneren van je cv-ketel.
  • Melding bij een storing aan je cv-ketel.
  • Storing wordt telefonisch opgelost of je krijgt gratis advies van een Eneco cv-ketelexpert.

Meld je aan

Welke cv-ketel heb ik?

Om gebruik te kunnen maken van Ketelhulp, wil Toon twee dingen van je weten:

  • Is je cv-ketel OpenTherm aangesloten. Dit kan je zien op Toon Menu>Instellingen>Verwarming en druk op controleren. Bovenaan dit menu zie je een schuifje met ‘Aansturing ketel’. Dit schuifje moet op OpenTherm staan.
  • En Toon wil weten welk merk en type ketel je hebt. Je komt hier eenvoudig achter door gebruik te maken van de ketelchecker.

Zijn beide punten gelukt? Dan ben je geschikt voor KetelHulp op Toon. Meld je dan snel aan met de activatiecode!

Doe de KetelCheck

De voordelen van KetelHulp op Toon

24/7 inzicht in het functioneren van je cv-ketel en direct een seintje bij storingen

KetelHulp op Toon geeft je 24 uur per dag, 7 dagen in de week inzicht in het functioneren van je cv-ketel. Bij eventuele storingsmeldingen ontvang je direct via je Toon een berichtje per sms, e-mail en/of de Toon-app. De expert van Eneco ziet middels je Toon wat er aan de hand is en kan samen met jou de storing op afstand verhelpen.


Eerste hulp van een cv-ketelexpert

Doet je cv-ketel het niet meer? Een expert van Eneco geeft binnen 1 uur telefonische hulp. Werkt de cv-ketel nog prima, maar er lijkt toch iets aan de hand. Binnen 24 uur krijg je telefonisch advies om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Heeft de cv-ketel een te lage of te hoge waterdruk? In dat geval helpen wij je direct met een instructiefilmpje zodat je het probleem eenvoudig zelf kunt oplossen.


Toon in ontwikkeling

Je hebt al een Toon in huis én dat waarderen wij zeer. Daarom bieden wij jou een primeur: je mag als eerste gebruik maken van een nieuwe dienst, KetelHulp op Toon. KetelHulp op Toon wordt ter beschikking gesteld aan een gelimiteerde groep Toon klanten. Eneco blijft hard werken aan de service KetelHulp op Toon. Wanneer deze dienst zich geheel bewezen heeft, zal het voor iedereen verkrijgbaar zijn.

Let op: voor KetelHulp heb je de nieuwste softwareversie op Toon nodig.

Alles over KetelHulp op Toon

Veelgestelde vragen
  • Werkt KetelHulp op Toon® op alle cv-ketels?

    KetelHulp op Toon® werkt op alle OpenTherm® aangesloten cv-ketels. OpenTherm -producten zijn herkenbaar aan het OpenTherm logo. OpenTherm is de taal waarmee twee modulerende toestellen met elkaar praten. Hierdoor kunnen cv-ketels en thermostaten van verschillende merken onderling met elkaar samen werken. KetelHulp op Toon werkt nog niet met Nefit cv-ketels.

    Als je wilt weten of je cv-ketel OpenTherm® is aangesloten dan kijk je op jouw Toon display bij Menu>Instellingen>Verwarming. Bovenaan dit menu zie je een schuifje met ‘Aansturing ketel’. Dit schuifje moet op OpenTherm staan. Druk op controleren Toon opnieuw te laten testen op welke manier hij op je ketel is aangesloten.

    Je kunt KetelHulp op Toon ook gebruiken als je de ketel ergens anders hebt gekocht dan bij Eneco.

  • Welke berichten kan ik verwachten via Toon® en hoe krijg ik die binnen?

    Toon monitort jouw cv-ketel 24 uur per dag, 7 dagen per week. Wanneer je cv-ketel geen melding geeft, dan zie je dit op Toon aan het cv-ketelsymbool met het groene vinkje. Zodra je cv-ketel een storings- of servicemelding geeft, ontvang je een bericht op Toon. Als je dat wenst, kun je deze melding ook via e-mail, sms en/of de Toon app ontvangen. Voor e-mail en sms kun je dit instellen op jouw Toon (Kies in het menu: KetelHulp > Waarschuwen).

  • Wat ziet Eneco van mijn cv-ketel? Hoe kan dat?

    Toon is een thermostaat en staat dus continu in contact met je cv-ketel. Zodra je cv-ketel een melding geeft, stuurt Toon deze automatisch door naar Eneco. Toon maakt hierbij altijd gebruik van een beveiligde verbinding. Voor KetelHulp op Toon® worden verbruiksgegevens en thermostaatinstellingen niet geraadpleegd. Meer weten over veiligheid en privacy? Kijk in de voorwaarden Toon KetelComfort en de Privacyverklaring Toon®.

  • Wanneer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Je cv-ketel geeft twee type meldingen: een storingsmelding of een servicemelding.
    Als jouw cv-ketel een storingsmelding geeft dan heb je een storing waardoor je cv-ketel het niet meer doet. Wij bellen je dan binnen 1 uur. Mocht het om het water bijvullen van je cv-ketel gaan, dan kun je dit makkelijk zelf oplossen. Wij helpen je met een kort instructiefilmpje.

    Doet je cv-ketel het nog wel, maar er lijkt toch iets aan de hand? Je krijgt dan binnen 24 uur telefonisch advies om te voorkomen dat de ketel uitvalt.

    De Eneco expert kan je bellen van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 en in het weekend van 10.00 tot 22.00. Samen met jou bekijken we hoe de storing te verhelpen. Bij een melding na deze tijden, nemen we de eerstvolgende dag contact op.

  • Op welk telefoonnummer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Wij bellen je op het telefoonnummer zoals bekend bij Eneco. Dit kun je inzien en wijzigen op mijneneco.nl. Wij bellen niet op het nummer dat je in Toon hebt genoteerd onder Menu> meldingen. Dat wordt gebruikt voor het versturen van een SMS.

  • Om KetelHulp op Toon® te activeren, moet ik weten welke cv-ketel ik heb. Waar vind ik dat?

    Controleer je cv-ketelmerk en -type in de gebruikshandleiding van jouw cv-ketel. Of maak gebruik van de KetelCheck. Ga naar eneco.nl/ketelcheck en bepaal in 2 stappen welke cv-ketelmerk en –type je hebt.

  • Waarom staat KetelHulp op Toon® niet op de website?

    KetelHulp op Toon® is momenteel nog niet beschikbaar voor iedereen en daarom nog niet vindbaar via onze website. Je kunt alleen gebruik maken van KetelHulp op Toon® als je van Eneco per e-mail een uitnodiging heeft gekregen.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor KetelHulp op Toon®?

    Je kunt je op elk moment afmelden voor KetelHulp op Toon via 0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten).

  • Telefonisch advies bij een servicemelding om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

    Door te bellen bij servicemeldingen van je ketel kunnen we samen met jou voorkomen dat je daadwerkelijk geen verwarming meer heeft. De expert van Eneco kan zien wat de oorzaak van de melding is en samen met jou zoeken naar een oplossing. Misschien kun je zelf iets doen of is het toch handig om alvast een monteur langs te laten komen.

  • Wat is het voordeel van direct een seintje krijgen als er een CV-ketelstoring is?

    Een cv-ketel is een belangrijk apparaat. Je laat je ketel daarom regelmatig nakijken. Maar hij kan natuurlijk een keer kuren krijgen of uitvallen. Het is vervelend om dat pas te ontdekken als je onverwachts onder een koude douche stapt of een koud huis binnenstapt. Hoe eerder je het weet, hoe eerder het is oplost. En als je het probleem eenvoudig zelf kan verhelpen is dat mooi meegenomen, want dit scheelt je tijd en gedoe.

  • Waarom belt Eneco bij storingsmelding binnen 1 uur en bij servicemeldingen binnen 24 uur?

    Bij een storingsmelding zit je waarschijnlijk zonder warm water of kun je je huis niet meer verwarmen. We helpen je graag zo snel mogelijk om dit ongemak weg te nemen. Bij een servicemelding doet de ketel nog wel, maar lijkt er toch iets aan de hand. De expert bespreekt met je wat je kunt doen om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Dit heeft iets minder haast omdat je ketel nog werkt.

  • Waarom heb ik na aanmelding geen bericht op Toon ontvangen?

    Heb je voor aanmelding software versie 3.4 op Toon geïnstalleerd? Zo niet, dan kun je dit alsnog doen en krijg je alsnog bericht op Toon dat je KetelHulp op Toon kunt activeren.

  • Wat kost deze extra service melding?

    KetelHulp op Toon kost je 0,95 cent per maand. Dit is een extra bijdrage op je Toon abonnement van 3,50 per maand. Op deze manier krijg je nog meer voordelen van je Toon.

  • Wat als mijn cv-ketel niet OpenTherm® is aangesloten?

    Helaas werkt de dienst alleen met cv-ketels die OpenTherm® zijn aangesloten. OpenTherm is de taal waarmee twee modulerende toestellen met elkaar praten. Hierdoor kunnen cv-ketels en thermostaten van verschillende merken onderling met elkaar samen werken. KetelHulp op Toon werkt nog niet met Nefit cv-ketels.

Heb je vragen?

Bellen

0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten)

Bereikbaar op werkdagen en in het weekend van 8.00 tot 22.00 uur.