KetelHulp op Toon®

Ontdek nu gratis

Nooit meer onaangenaam verrast worden door een storing aan je cv-ketel? Laat dat maar aan onze nieuwe dienst KetelHulp op Toon over. Deze gratis dienst op Toon zorgt ervoor dat je binnen een uur advies van een Eneco cv-ketelexpert en een melding bij een storing aan je cv-ketel krijgt.

Hulp bij een storing aan je cv-ketel

KetelHulp op Toon

  • Altijd en overal inzicht in het functioneren van je cv-ketel.
  • Melding bij een storing aan je cv-ketel.
  • Storing wordt telefonisch opgelost of we sturen een Eneco cv-ketelexpert naar je huis.

Meld je gratis aan

Welke cv-ketel heb ik?

Om gebruik te kunnen maken van KetelHulp, wil Toon weten welk merk en type cv-ketel je hebt. KetelHulp op Toon maakt gebruik van de storingscodes die specifiek zijn voor je merk en type cv-ketel.

Je komt hier eenvoudig achter door gebruik te maken van de ketelchecker.

Doe de KetelCheck

De voordelen van KetelHulp op Toon

24/7 inzicht in het functioneren van je cv-ketel en direct een seintje bij storingen

KetelHulp op Toon geeft je 24 uur per dag, 7 dagen in de week inzicht in het functioneren van je cv-ketel. Bij eventuele storingsmeldingen ontvang je direct via je Toon een berichtje per sms, e-mail en/of de Toon-app. De expert van Eneco ziet middels je Toon wat er aan de hand is en kan samen met jou de storing op afstand verhelpen.


Eerste hulp van een cv-ketelexpert

Doet je cv-ketel het niet meer? Een expert van Eneco geeft binnen 1 uur telefonische hulp. Werkt de cv-ketel nog prima, maar er lijkt toch iets aan de hand. Binnen 24 uur krijg je telefonisch advies om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Heeft de cv-ketel een te lage of te hoge waterdruk? In dat geval helpen wij je direct met een instructiefilmpje zodat je het probleem eenvoudig zelf kunt oplossen.


Gratis dienst op Toon

Je hebt al een Toon in huis én dat waarderen wij zeer. Daarom bieden wij jou een primeur: je mag als eerste gebruik maken van een nieuwe dienst, KetelHulp op Toon. KetelHulp op Toon wordt ter beschikking gesteld aan een gelimiteerde groep Toon klanten. Eneco blijft hard werken aan de service KetelHulp op Toon. Wanneer deze dienst zich geheel bewezen heeft, zal het voor iedereen verkrijgbaar zijn.

Let op: voor KetelHulp heb je de nieuwste softwareversie 3.4 op Toon nodig.

Alles over KetelHulp op Toon

Veelgestelde vragen
  • Werkt KetelHulp op Toon® op alle cv-ketels?

    KetelHulp op Toon® werkt op alle OpenTherm® aangesloten cv-ketels. OpenTherm -producten zijn herkenbaar aan het OpenTherm logo. OpenTherm is de taal waarmee twee modulerende toestellen met elkaar praten. Hierdoor kunnen cv-ketels en thermostaten van verschillende merken onderling met elkaar samen werken. KetelHulp op Toon werkt nog niet met Nefit cv-ketels.

    Als u wil weten of uw cv-ketel OpenTherm® is aangesloten dan kijkt u op uw Toon display bij Menu>Instellingen>Verwarming. Bovenaan dit menu ziet u een schuifje met ‘Aansturing ketel’. Dit schuifje moet op OpenTherm staan. Druk op controleren Toon opnieuw te laten testen op welke manier hij op uw ketel is aangesloten.

    U kunt KetelHulp op Toon ook gebruiken als u de ketel ergens anders hebt gekocht dan bij Eneco.

  • Welke berichten kan ik verwachten via Toon® en hoe krijg ik die binnen?

    Toon monitort uw cv-ketel 24 uur per dag, 7 dagen per week. Wanneer uw cv-ketel geen melding geeft, dan ziet u dit op Toon aan het cv-ketelsymbool met het groene vinkje. Zodra uw cv-ketel een storings- of servicemelding geeft, ontvangt u een bericht op Toon. Als u dat wenst, kunt u deze melding ook via e-mail, sms en/of de Toon app ontvangen. Voor e-mail en sms kunt u dit instellen op uw Toon (Kies in het menu: KetelHulp > Waarschuwen).

  • Wat ziet Eneco van mijn cv-ketel? Hoe kan dat?

    Toon is een thermostaat en staat dus continu in contact met uw cv-ketel. Zodra uw cv-ketel een melding geeft, stuurt Toon deze automatisch door naar Eneco. Toon maakt hierbij altijd gebruik van een beveiligde verbinding. Voor KetelHulp op Toon® worden verbruiksgegevens en thermostaatinstellingen niet geraadpleegd. Meer weten over veiligheid en privacy? Kijk in de voorwaarden Toon KetelComfort en de Privacyverklaring Toon®.

  • Wanneer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Uw cv-ketel geeft twee type meldingen: een storingsmelding of een servicemelding.
    Als uw cv-ketel een storingsmelding geeft dan heeft u een storing waardoor uw cv-ketel het niet meer doet. Wij bellen u dan binnen 1 uur. Mocht het om het water bijvullen van uw cv-ketel gaan, dan kunt u dit makkelijk zelf oplossen. Wij helpen u met een kort instructiefilmpje.

    Doet uw cv-ketel het nog wel, maar er lijkt toch iets aan de hand. U krijgt dan binnen 24 uur telefonisch advies om te voorkomen dat de ketel uitvalt.

    De Eneco expert kan u bellen van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 en in het weekend van 10.00 tot 22.00. Samen met u bekijken we hoe de storing te verhelpen. Bij een melding na deze tijden, nemen we de eerstvolgende dag contact op.

  • Op welk telefoonnummer word ik gebeld door een Eneco expert?

    Wij bellen u op het telefoonnummer zoals bekend bij Eneco. Dit kunt u inzien en wijzigen op mijneneco.nl. Wij bellen niet op het nummer dat u in Toon heeft genoteerd onder Menu> meldingen. Dat wordt gebruikt voor het versturen van een SMS.

  • Om KetelHulp op Toon® te activeren, moet ik weten welke cv-ketel ik heb. Waar vind ik dat?

    Controleer uw cv-ketelmerk en -type in de gebruikshandleiding van uw cv-ketel. Of maak gebruik van de KetelCheck. Ga naar eneco.nl/ketelcheck en bepaal in 2 stappen welke cv-ketelmerk en –type u heeft.

  • Waarom staat KetelHulp op Toon® niet op de website?

    KetelHulp op Toon® is momenteel nog niet beschikbaar voor iedereen en daarom nog niet vindbaar via onze website. U kunt alleen gebruik maken van KetelHulp op Toon® als u van Eneco per e-mail een uitnodiging heeft gekregen.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor KetelHulp op Toon®?

    U kunt zich op elk moment afmelden voor KetelHulp op Toon via 0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten).

  • Telefonisch advies bij een servicemelding om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

    Door te bellen bij servicemeldingen van uw ketel kunnen we samen met u voorkomen dat u daadwerkelijk geen verwarming meer heeft. De expert van Eneco kan zien wat de oorzaak van de melding is en samen met u zoeken naar een oplossing. Misschien kunt u zelf iets doen of is het toch handig om alvast een monteur langs te laten komen.

  • Wat is het voordeel van direct een seintje krijgen als er een CV-ketelstoring is?

    Een cv-ketel is een belangrijk apparaat. U laat uw ketel daarom regelmatig nakijken. Maar hij kan natuurlijk een keer kuren krijgen of uitvallen. Het is vervelend om dat pas te ontdekken als u onverwachts onder een koude douche stapt of een koud huis binnenstapt. Hoe eerder u het weet, hoe eerder het is oplost. En als u het probleem eenvoudig zelf kan verhelpen is dat mooi meegenomen, want dit scheelt u tijd en gedoe.

  • Waarom belt Eneco bij storingsmelding binnen 1 uur en bij servicemeldingen binnen 24 uur?

    Bij een storingsmelding zit u waarschijnlijk zonder warm water of kunt u uw huis niet meer verwarmen. We helpen u graag zo snel mogelijk om dit ongemak voor u weg te nemen. Bij een servicemelding doet de ketel doet het nog wel, maar lijkt er toch iets aan de hand. De expert bespreekt met u wat u kunt doen om te voorkomen dat de ketel uitvalt. Dit heeft iets minder haast omdat uw ketel nog werkt.

  • Waarom heb ik na aanmelding geen bericht op Toon ontvangen?

    Heeft u voor aanmelding software versie 3.4 op Toon geïnstalleerd? Zo niet, dan kunt u dit alsnog doen en krijgt u alsnog bericht op Toon dat u KetelHulp op Toon kunt activeren.

Heb je vragen?

Bellen

0900 – 235 3632 (gebruikelijke belkosten)

Bereikbaar op werkdagen en in het weekend van 8.00 tot 22.00 uur.