Eneco, een logische keuze

Vanaf oktober 2014 is de energielevering van DONG Energy overgegaan op Eneco.

Uw voordelen bij Eneco:

  • U ontvangt altijd 100% groene stroom.
  • U bent klant bij de koploper van de grote energiebedrijven in duurzaamheid.
  • U staat bij ons centraal.

Bent u nog geen klant, maar wel geïnteresseerd in stroom en/of gas van Eneco?

Persoonlijk aanbod

Andere leverancier, dezelfde energie

Eneco - Duurzaamheid

Voor u als klant blijft alles hetzelfde. Eneco respecteert uw contract gedurende uw gehele contractperiode. Vanaf oktober ontvangt u alle communicatie en facturatie van Eneco. Maakt u gebruik van Mijn Energie? Dan is het goed te weten dat uw gegevens worden overgezet naar Mijn Eneco. Op Mijn Eneco maakt u heel eenvoudig een account aan. Bent u klant van Dong energie zakelijk? Klik op onderstaande button voor alle relevante informatie.

Eneco MKB

DONG Energy

Eneco - Windpark

DONG Energy is een Scandinavisch energiebedrijf met wereldwijd meer dan 1,5 miljoen klanten, waarvan 150.000 in Nederland. Zij heeft ruim 50 jaar ervaring op de internationale energiemarkt. Het streven van DONG Energy is om zuiniger en milieuvriendelijker met energie om te gaan, met als uiteindelijke doel energie te leveren zonder CO2-uitstoot. DONG Energy gaat zich in Nederland volledig richten op het produceren van windenergie. Kijk voor meer informatie op de website van DONG Energy.

Meer weten?

De meest gestelde vragen over DONG Energy
  • Wat gebeurt er met mijn bestaande contract nu we overgaan naar Eneco?

    Voor u verandert er niets. De afspraken die met u gemaakt zijn over uw tarieven, producten en leveringsvoorwaarden blijven ongewijzigd van kracht. Ook de persoonlijke service en duidelijke communicatie die u van ons gewend bent, verandert niet bij Eneco. Vanaf oktober ontvangt u alle communicatie en facturatie van Eneco. Medio oktober ontvangt u een welkomstbrief met alle voor u relevante informatie op een rijtje.

  • Wat gaat er allemaal veranderen nu ik overga naar Eneco?

    Als klant van DONG Energy krijgt u vanaf oktober energie geleverd door Eneco. U ontvangt vanaf dan ook alle communicatie en facturatie van Eneco. Medio oktober ontvangen alle klanten van DONG Energy een welkomstbrief van Eneco met alle voor hen relevante informatie info op een rijtje. Hierin staan o.a. uw nieuwe klantnummer, informatie over de facturatie en nadere informatie over Eneco. Regelt u uw energiezaken bij DONG Energy online met Mijn energie? Dan is het goed te weten dat uw gegevens tot maximaal 7 jaar terug worden overgezet naar uw online account bij Eneco: Mijn Eneco. Hier moet u zich nog wel voor aanmelden. Met Mijn Eneco heeft u 24 uur per dag toegang tot al uw gegevens en altijd inzicht in uw energieverbruik.

  • Ik regel bij DONG Energy al mijn energiezaken online. Kan dat ook bij Eneco?

    Regelt u uw energiezaken bij DONG Energy online met Mijn energie? Dan is het goed te weten dat uw gegevens tot maximaal 7 jaar terug worden overgezet naar uw online account bij Eneco: Mijn Eneco. Hier moet u zich nog wel voor aanmelden. U heeft hier wel uw nieuwe klantnummer voor nodig: dit kunt u vinden in de welkomstbrief die u medio oktober van Eneco ontvangt. Met Mijn Eneco heeft u 24 uur per dag toegang tot al uw gegevens en altijd inzicht in uw energieverbruik.

  • Waarom ontvang ik medio oktober een welkomstbrief van Eneco en niet begin oktober?

    Vanaf begin oktober worden alle gegevens overgezet van DONG Energy naar Eneco. De migratie van alle DONG Energy klanten duurt enige tijd. Na deze migratie kunnen we klanten traceren in onze systemen en kunnen we klanten ook gaan informeren.

  • Ik verhuis in oktober, aan wie kan ik dit het beste doorgeven?

    U kunt uw verhuizing of ev. andere wijzigingen doorgeven aan Eneco. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek plus uw telefoonkosten).

  • Ik heb een aanbieding gehad van een ander energiebedrijf. Wat moet ik nu doen?

    Door de overdracht van uw leveringscontract aan Eneco verandert er niets voor u. U zult weinig van de overgang merken. De levering, uw tarieven en service blijven hetzelfde. U bent dus nog steeds verzekerd van een lage energieprijs. Heeft u een aanbieding gehad van een andere leverancier, bel Eneco dan even. Wij kunnen dan een vergelijking maken op basis van uw persoonlijke situatie. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek plus uw telefoonkosten).

  • Kan ik DONG Energy nog wel benaderen met vragen over mijn leveringscontract?

    Vanaf oktober is Eneco uw aanspreekpunt voor al uw vragen. Ook bij Eneco kunt u rekenen op persoonlijke service en duidelijke communicatie. We zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 0900 - 0201 (€ 0,45 per gesprek plus uw telefoonkosten).

  • Mijn contract loopt bijna af, hoe gaat het nu verder?

    Als uw contract binnenkort afloopt, dan ontvangt u van Eneco een aantrekkelijke aanbieding. Maakt u geen gebruik van deze aanbieding, dan blijft u gewoon energie geleverd krijgen en gaat u automatisch over op de variabele tarieven voor energie voor onbepaalde tijd. Die kunt u overigens op ieder moment weer laten wijzigen in een contract met vaste tarieven.

  • Wat kan ik als klant verwachten van Eneco?

    Net als DONG Energy heeft Eneco klantvriendelijkheid en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Wist u bijvoorbeeld dat Eneco de koploper in duurzaamheid is in vergelijking met de andere grote energiebedrijven? Ook levert Eneco standaard groene stroom zonder dat u daar extra voor hoeft te betalen.

  • Aan wie moet ik mijn termijnbedragen nu betalen?

    Vanaf oktober betaalt u uw maandelijkse termijnbedrag aan Eneco. Aan uw betaalwijze en de betaaltermijn wijzigt niets. Betaalt u via automatische incasso, dan regelen wij alles voor u. U kunt de afschrijvingen van Eneco op uw bankrekening herkennen aan het incassant ID van Eneco Services NL64ZZZ341023030000. Betaalt u via acceptgiro, dan ontvangt u vanaf oktober uw maandelijkse energierekening voortaan van Eneco. Let er dan wel op dat u het bedrag binnen de betaaltermijn overmaakt naar IBAN: NL10ABNA0240120000 t.n.v. Eneco Services.

  • Kan Eneco nu mijn tarief verhogen of mijn contract openbreken?

    Nee dat is niet mogelijk. Eneco respecteert uw contract met DONG Energy. Alle afspraken over uw producten en tarieven inclusief uw leveringsvoorwaarden blijven ongewijzigd van kracht gedurende de gehele contractperiode. U kunt dus gewoon blijven profiteren van onze lage energieprijs en persoonlijke service.

  • Nu DONG Energy stopt met energielevering in Nederland, ben ik dan vrij om naar een andere energiebedrijf over te stappen?

    Uw leveringscontract gaat over naar Eneco. De service naar klanten wordt voortaan verzorgd door Eneco. Eneco respecteert uw contract met DONG Energy. Alle afspraken over uw producten en tarieven inclusief uw leveringsvoorwaarden blijven ongewijzigd van kracht gedurende de gehele contractperiode. Als u onverhoopt toch over wilt stappen naar een andere leverancier, dan heeft u daartoe de mogelijkheid. In dat geval gelden de gebruikelijke voorwaarden, dus de eventueel met DONG Energy afgesproken opzegboete en de afgesproken opzegtermijn.

  • Wie is DONG Energy en waarom stopt DONG Energy met energie leveren in Nederland?

    DONG Energy is een Scandinavisch energiebedrijf met wereldwijd meer dan 1,5 miljoen klanten, waarvan 150.000 in Nederland. Zij heeft ruim 50 jaar ervaring op de internationale energiemarkt . Het streven van DONG Energy is om zuiniger en milieuvriendelijker met energie om te gaan, met als uiteindelijke doel energie te leveren zonder CO2-uitstoot. DONG Energy gaat zich in Nederland volledig richten op het produceren van windenergie. Kijk voor meer informatie op www.dongenergy.com.

Heeft u nog vragen?

Eneco Phone

Bellen

0900 - 0201

(€ 0,45 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten), op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.