Wil je je contract verlengen?

Dat kan! Maar tot wanneer loopt je energiecontract precies? Als je een nieuw energiecontract wilt, is het handig om te weten welk contract je nu precies hebt en tot wanneer deze loopt.

Je energiecontract

Uitzoeken welk energiecontract je hebt, of welke je zou willen hebben, is geen onderwerp waar je op een vrije avond even lekker voor gaat zitten. Natuurlijk begrijpen we dat. Toch kan het soms opeens te binnen schieten. Je ziet of hoort een reclame, je bekijkt weer eens opnieuw je vaste lasten en opeens vraag je je af: wat voor energiecontract heb ik eigenlijk? Staan mijn tarieven vast of heb ik een variabel tarief?

Wij kunnen je helpen

Als je energieleverancier kunnen wij hier natuurlijk prima bij helpen. Staak het zoeken, worstel je niet door je jaarnota, maar bel ons gewoon even op. Binnen vijf minuten weet je welk contract je hebt, wanneer deze afloopt en –alleen als je daar behoefte aan hebt- welk mogelijk contract het beste past bij jouw verbruik en wensen.

Veelgestelde vragen

  • Tot wanneer loopt mijn huidige contract?

    Je kunt dit eenvoudig online zien via Mijn Eneco. Heb je een contract met een variabele looptijd, dan kun je nu al kiezen voor een ander contract. Heb je een contract met vaste looptijd, dan kun je drie maanden voordat je contract afloopt kiezen voor een nieuw contract. Wil je dit eerder? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 010 890 9601.

  • Ik wil mijn contract verlengen, wat zijn voor mij de verlengingsmogelijkheden?

    Drie maanden voor de einddatum van je contract heb je de mogelijkheid om deze te verlengen. Ook dan staan er diverse aanbiedingen voor je klaar. Wil je eerder weten welk contract het beste bij jou past? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 010 890 9601.

  • Waarom is het verstandig om mijn contract bij Eneco te verlengen?

    Met een vast leveringstarief weet je precies waar je aan toe bent; je hebt geen last van tussentijdse prijsstijgingen. We bieden je graag een energiecontract dat het beste bij jou past. Wil je hierover sparren? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 010 890 9601.

  • Hoe zit het met Toon® van Eneco?

    Toon® is de slimme thermostaat die je inzicht geeft in je energieverbruik en –kosten. Krijgt u een verlengingsaanbod? Dan zit daar vaak een aanbod met Toon bij. Wil je weten wat voor jou de mogelijkheden zijn voor een contract met Toon? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 010 890 9601.

  • Blijft mijn huidige termijnbedrag staan als ik voor een ander energiecontract bij Eneco kies?

    Ja. We bepalen de hoogte van je termijnbedrag aan de hand van je verbruik. Deze achterhalen we door de meterstanden bij je op te vragen. Bij het overgaan naar een nieuw energiecontract vragen we geen meterstanden bij je op. Je termijnbedrag wordt dan ook niet opnieuw berekend. Dit doen we pas weer op het moment van je jaarnota. Dan kijken we naar je gemiddelde verbruik en het gemiddelde van je tarieven over de afgelopen periode.

  • Ik wil opzeggen bij Eneco. Hoe regel ik dat?

    Wat jammer dat je bij ons weg wilt gaan. Heb je nog een vast energiecontract, neem dan contact op met onze Klantenservice om de stappen voor je opzegging te bespreken. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur via 010 890 9601.

  • Hoe groen is Eneco?

    Eneco is een duurzame energieleverancier. Al onze klanten hebben 100% groene stroom. Eneco wil samen met jou inzetten op verduurzaming. Zo kunnen we energie ook in de toekomst betrouwbaar, betaalbaar en schoon houden. Wil je weten welk duurzaam product jij afneemt? Dit vind je eenvoudig op Mijn Eneco of neem contact op met onze Klantenservice via 010 890 9601.

Heb je nog vragen?

Eneco Phone

Bel met onze Klantenservice

010 - 890 9601

op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.